Avatar billede lillelyst Nybegynder
27. juli 2008 - 12:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

acronis installationsproblemer

Har lige betalt for 11.0 versionen på deres tyske side og har fået en mail hvori jeg kan hente programmet og hvor licenskoden er angivet. Problemet er bare at programmet aldrig når at blive 100% færdig installeret. Acronis mappen bliver oprettet, genvejsikonet kommer frem på skrivebordet, men der kommer ikke en dialogboks frem på skærmen hvor jeg kan "åbne" programmet. Jeg har ladet programmet installere i over en ½ time men der står stadigvæk at programmet er ved at blive installeret.

Håber nogen har et godt bud?

(Jeg prøver nu at hente programmet hjem via deres hjemmeside (engelske)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2008 - 13:53 #1
Acronis True image er både godt og skidt. Når det fungerer, er det nemt og hurtigt.
Men der kan nemt opstå installationsproblemer. En anden ting du skal være opmærksom
på er, at hvis du efter installation af Acronis, forandrer størrelsen af en af
partitionerne, kan det få Acronis til at fryse når det analyserer partitionerne.
Du kan desværre blive nød til, at installere windows forfra, for at installere Acronis. Jeg har selv Både True image 11 og Workstation. (Fået dem som kopi)
Efter en fejlinstallation, kan det være nødvendigt, før et nyt forsøg, at fjerne
alle rester af tidligere forsøg. Både i C:\Programmer\Fælles filer og i C:\Windows\Prefetch.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2008 - 14:18 #2
Gem programmet og din licenskode  du henter  på et andet drev, og installer igen. Jeg har kun haft påsitive erfaringer med Acronis. Husk at lave en cd du kan genskabe Windows med når Acronis er installet.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2008 - 14:31 #3
Jeg har oplevet store problemer med True image, efter jeg forandrede en partition.
Programmet kunne simpelhen ikke arbejde mere. Jeg slettede det og forsøgte at geninstallere, men uden at det lykkedes. Derimod kune et lignende progra fra Paragon
sagten arbejde. Først efter en geninstallation af windows lykkedes det at geninstallere True Image. Så nu har jeg for en sikkerheds skyld både True image og
Paragon Harddisk manager suite 2008. Men True image er hurtigere at arbejde med, og
jeg kører ofte et nyt Image ind.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2008 - 21:44 #4
Fandt du ud af det?
Avatar billede lillelyst Nybegynder
03. august 2008 - 19:49 #5
Hej jasveg. Jeg har nu prøvet programmet af under forskellige former i en lille periode og min tilbagemelding er dermed underbygget.

Der ER problemer af forskellige art. Nogle gange analyserer programmet samtlige drev i MEGET lang tid, andre gange virker det. Når jeg skal ind i dette her billede: http://peecee.dk/upload/view/125798/full og har klikker på fortsæt - ja så fryser programmet - det kommer simpelthen ikke videre.
Uha - jeg mindes tidligere tiders problemer med deres 9.0 version og hvor jeg dog fik pengene retur fra firmaet - men det ser ikke ud til at være helt problemfrit.
Umiddelbart heller jeg mest til norton ghost som jeg dog også har haft problemer med - dog ikke deres 2003 version (som desværre ikke virker længere).

Da det er mega vigtige virksomhedsdata jeg skal have taget "løbende" kopi af er det vigtigt for mig simpelthen at kunne stole på programmet.
Aller helst kunne jeg ønske mig et program som faktisk selv tog løbende backup af hver indtastet data, således at kun data som måske er 5-10 sekunder gamle går tabt (typisk ved indtastning af ordre m.v)

Bruger det tyske sprog da vi jo bor nærmest dette land :-)
Avatar billede lillelyst Nybegynder
03. august 2008 - 19:59 #6
Kan se nu at programmet efter frysningen er begyndt at analysere partitionerne som tager MEGET lang tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 20:10 #7
Er det ved dannelsen af et Image du udelukker filer ved "flueben" ?
Men ja, flere Acronis programmer har de nævnte fejl. Det andet program jeg nævnte,
fra Paragon, er mere stabilt. Man skal bare lige se sig tilrette på det, og lægge
mærke til, at man kan sætte flueben i rubrikken for ændring af komprimeringen.
Af en eller anden grund står den til hurtig komprimering, hvor jeg bestemt i stedet
villi vælge normal. Desuden kan man ikke mounte den som en partition, som man kan
med Acronis. Men som sagt, den er mere stabil. Jeg har aldrig oplevet problemer med den. http://www.paragon-software.com/home/hdm-personal/
Avatar billede lillelyst Nybegynder
03. august 2008 - 20:11 #8
Har lige prøvet demo versionen fra norton ghost 14.0 af - og det hele gik som smurt :-)
(spørgsmålet er jo så lige hvordan programmet opfører sig i en recovery situation)
Avatar billede lillelyst Nybegynder
03. august 2008 - 20:12 #9
Nej det var ikke ved dannelsen men i forbindelse med "supplerende" backup (incremental hedder det vist.
Avatar billede lillelyst Nybegynder
03. august 2008 - 20:15 #10
Jeg kikker på dit link lidt senere - men jeg må erkende at jeg har fortrudt mit køb af acronis og vil atter engang forsøge at få mine penge retur.
I øvrigt tak for dine fyldesgørende tilbagemeldinger. Rart at vi er nogen som gider bruge tid på at hjælpe andre :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 20:15 #11
Norton ved jeg slet ikke noget om. Kun at der er delte meninger. Men det er der jo altid.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 21:11 #12
OK:)
Avatar billede lillelyst Nybegynder
11. august 2008 - 22:08 #13
Du smider lige et svar ikke :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 22:22 #14
Gerne:)