Avatar billede duns Nybegynder
23. juli 2008 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Start service på pc selvom exefilen ligger på netværksdrev

Hej ekperter

Har lavet et meget lille program i VS2008, som tjekker om en service er startet/stoppet og starter den hvis den er stoppet.

ServiceController sc = new ServiceController("programnavn");
if (sc.Status == ServiceControllerStatus.Stopped)
                        {

                            sc.Start();

Dette virker helt fint hvis programmet ligge på ens egen computer, men når exefilen ligger på et mappet netværksdrev giver framworket ikke programmet lov til at virke.

Kan man ikke gøre et eller andet smart så det virker :D ?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
23. juli 2008 - 15:38 #1
Giv FullTrust til den netværksmappe, programmet ligger i.
Avatar billede duns Nybegynder
24. juli 2008 - 08:44 #2
Kan du forklare hvordan jeg gør det?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
24. juli 2008 - 09:00 #3
Du skal have fat i Microsoft .NET Framework 2.0 configuration. Ligger i Kontrolpanel -> Administration. Kræver dog installation af Framework 2.0 SDK
Avatar billede duns Nybegynder
24. juli 2008 - 10:40 #4
ja det hjalp =), men er der ikke noget smart så det virker for alle computere og ikke kun min. Kan godt se jeg aldrig skrev at det skulle ligge på nætværksdrev så alle kan bruge det :D
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
24. juli 2008 - 10:58 #5
Du kan bruge caspol og udføre en kommando med den på de enkelte maskiner. Det kan laves i et cmd script, men jeg kan ikke huske syntaxen for det nu.
Avatar billede duns Nybegynder
24. juli 2008 - 12:56 #6
øv, men så må jeg jo bare prøve lidt :D