Avatar billede zxa Nybegynder
19. juli 2008 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til makro

Hej Jeg har fået hjælp til en makro http://www.eksperten.dk/spm/836591
Men den er meget langsom, og så sletter den øverste linje hvis den ikke finder nogle datoer. Kan man lave den bedre
MVH
zxa
Avatar billede excelent Ekspert
19. juli 2008 - 11:16 #1
Marker datoer og kør makro
Alle datoer <= den du indtaster slettes
herefter markeres alle tomme celler i det markerede område og disse rækker slettes
Så hvis der er tomme celler imellem datoerne bliver disse slettet selv om der evt. er data i øvrige kolonner,- er det et problem?
Hvis det er hvilken kolonne kan der så testes i for at undgå dette ?

Sub FjernDato()
dato = CDate(InputBox("Indtast dato i formatet dd-mm-ååå :"))
For Each c In Selection
If c.Value <> "" And c.Value <= dato Then c.Value = ""
Next
On Error Resume Next
Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
End Sub
Avatar billede sjap Praktikant
19. juli 2008 - 11:20 #2
Hvis der er meget skærmopdatering kan hastigheden øges ved at skrive

Application.ScreenUpdating = False

som den første linie (efter sub-erklæringen) og

Application.ScreenUpdating = True

som den sidste linie (inden end-erklæringen).
Avatar billede zxa Nybegynder
19. juli 2008 - 16:55 #3
Jeg kigger på det når jeg kommer hjem ,men det der var problemet var at hvis jeg stod helt ved siden af datoerne og kørte makroen, så slettet den bare den øverste linje.
Mvh
zxa
Avatar billede zxa Nybegynder
20. juli 2008 - 16:53 #4
Jeg må beklage at jeg ikke har vendt hurtigere tilbage, men excelent den virker meget bedre, så smider du et svar.
Avatar billede excelent Ekspert
20. juli 2008 - 17:59 #5
ok