Avatar billede kthiesen Novice
18. juli 2008 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 exchange konti på samme pc

Jeg vil gerne have to exchange konti på samme PC.
Jeg bruger i øjeblikket outlook 2007 til konto 1.

Min tanke er at installere outlook 2003 og lægge konto 2 på denne.

Er det en mulig løsning eller findes der måder at have to exchange konti i samme outlook?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
18. juli 2008 - 10:50 #1
Hvis du har bruger 1 der logger på sin exchange konto, så kan bruger 2 godt logge på sin konto på samme pc, og så få adgang til sin egen mails.

Hvis du tænker på at bruger 1 skal kunn elæse bruger 2 email fra sin egen konto, så er det bare at bruger 2 giver bruger 1 adgang til at læse sine mails. Giver det mening?
Avatar billede Inge Nybegynder
18. juli 2008 - 11:03 #2
Du kan også oprette en postprofil mere på pc'en (du kan selvfølgelig oprette alle dem du ønsker), via Kontrolpanel, post, Vis Profiler, Tilføj, husk at sætte hak i "spørg efter den profil der skal bruges (så skal du vælge profil hver gang du starter Outlook)følg guiden og udfyld de forskellige punkter, derefter kan du vælge hvilken profil / mailkonto du ønsker at være logget på.
Avatar billede kthiesen Novice
18. juli 2008 - 14:19 #3
Hej scubaken66
Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået det helt, men her er med mine ord min opfattelse af din forklaring:
Bruger 1 har en profil, der indeholder Exchange1.
Der skal oprettes en bruger mere på pc'en så der er to brugere.
Bruger 2 opretter så sin egen profil med Exchange2. Herefter gives bruger 1 rettigheder til at læse indhold af Exchange2.
Bruger 1 skal så på en eller anden måde have tilsluttet Exchange 2 - og det er her jeg ikke er helt med...
Avatar billede kthiesen Novice
18. juli 2008 - 14:22 #4
Hej samo07
Ud fra din forklaring er det ikke nødvendigt med 2 brugere.
Hvis jeg opretter en profil mere, kommer der så en postkasse mere i outlook, så jeg kan skelne mellem de to profiler?
Er der ikke muligt at have adgang til begge på samme tid?
Avatar billede Inge Nybegynder
18. juli 2008 - 14:55 #5
Hej kthiesen
Det er 2 brugere med hver sin postkasse og hver sin profil.
Men hvis du kun ønsker at have en bruger og en profil, og så fra den bruger have adgang til en anden brugers postkasse kan det også sagtens lade sig gøre. Her skal den anden bruger blot give den første bruger fuld adgang til postkassen og derefter kan bruger 1 tilføje bruger 2's postkasse.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
18. juli 2008 - 18:56 #6
Hej kthiesen
Det er 2 brugere med hver sin postkasse og hver sin profil.
Men hvis du kun ønsker at have en bruger og en profil, og så fra den bruger have adgang til en anden brugers postkasse kan det også sagtens lade sig gøre. Her skal den anden bruger blot give den første bruger fuld adgang til postkassen og derefter kan bruger 1 tilføje bruger 2's postkasse.

Lige præcis det jeg ville have dig til :) Måske samo07 har skrevet det lidt tydeligere.

Hver bruger har sin egen mail konto...men lader den anden få fuld rettighed til hinandens mails.