16. juli 2008 - 14:04Der er
17 kommentarer og 1 løsning
Gemme i en bestemt mappe/sti
Hej jeg har et lille spørgsmål, som jeg ikke har fundetsvar på. Jeg har en masse reporter, som defineres gennem en "form". Jeg har så sat en rapport til at have "Acro-bat PDF" som printer, fordi jeg gerne vil have man skal kunne gemme denne rapport som PDF fil. Det lykkes også fint, da jeg har lavet en macro som at sat til print, og da printeren er "Acrobat PDF" bliver den let og simpelt lavet om til en PDF fil. Mit problem er nu bare at dem foreslå at rapporten bliver gemt i "Dokumenter", den skal den ikke foreslå. Jeg kan også se at når man vælger en specifik printer til en rapport, så der også "where" den bliver gemt, og det er også "Dokumenter".
Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan ændre denne "where" til en anden placering.
Jeg kan intet i SQL så må gerne være meget meget simpelt.
Du kan udvide print-makroen til at gemme på det sted, som du selv ønsker. Jeg er ikke helt stiv i Access og har det ikke her hjemme, men i f.eks. Excel kan du "indspille" en makro, hvor du viser hvad du ønsker. Denne makro kan så bare kopieres ind i den eksisterende.
Det skal også helst være sådan at det gælder på alle computere. Er en database der er tilgængelig for alle og bliver åbnet via nettet. Så tror ikke "mugs" forslag virker, da de andres Access ikke er indstillet sådan.
"Liebmann": Det er desværre ikke så simpelt at man kan indspille i makro i Excel og benytte den i Access. Det ville eller være rigtig smart:)
jeg ved ikke om jeg har forklaret mig odenligt, men kan ikke se, hvor den Makro ved hvordan en report den er den skal gemme. Kan godt forstå hvordan makroen du forslår fungere.
liebmann's kode fungerer upåklageligt. Du skal dog først have oprettet mappen DOK2. Du åbner en formular i designvisning og tager en kommandoknap fra værktøjskassen. Højreklik på knappen > Egenskaber > Hændelser og sæt markøren på linien Vedklik. Tryl derefter på de 3 små ... i højre side og du er nu inde i VBA-editoren hvor du indsætter koden hvor markøren blinker.
Du skal tilpasse den kode du ser ovenfor til din situation og til Access:
ActiveWorkbook skal erstattes af ActiveNNN, hvor Workbook er Excel, skal det tilsvarende ord for database indsættes (jeg kan ikke huske det, men det kan en af de andre måske). Derefter skal din egen stil til filen indsættes f.eks. C:\konto\kontoplan.mdb, hvis databasen kontoplan skal ligge i mappen konto på drevet C.
Bare du har første linie "private sub" eller tilsvarende med Sub, og sidste linie "end sub" fra den oprindelige makro, så skal du bare tilføje de 3 linier efter den oprindelige makro til print - altså inden End Sub. Resten er ikke nødvendigt.
Jeg glemte lige, at jeg ikke kender din version af Access - .mdb filtypen er til og med 2003, 2007-programmet bruger filtypen .accdb, men det kan du jo se i stifinder, hvad din nuværende database kaldes til "efternavn". ActiveWorksheet skal måske erstattes af ActiveAccessObject
Som jeg skrev i den seneste, så hedder det måske ActiveAccessObject Der er ingen forskel på, om det er en engelsk eller dansk udgae, da det er VBA-kode. Måske kan du se det i din eksisterende printmakro.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.