Avatar billede hp-power Nybegynder
15. juli 2008 - 16:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

auto valg af ccs sheet

kan man lave det sådan at der automatisk bliver brugt en bestemt stylesheet hvis det fx er en iphone eller andre mobile enheder der går ind på siden.

Heino
Avatar billede akela Nybegynder
15. juli 2008 - 20:28 #1
Ja du kan faktisk lave flere styles til samme side. Du fx lave en normal så kan du lave en til print, hvor man fjerne noget af den tunge grafik,og lave fonten om til en printer vendlig font, når den bliver udskrevet. Det samme kan du så med mobile devises.

Det du gør er at du i dit style tag indsæter media som her.

<style media="print" type="text/css">

I stedet for print kan du indsæte en af følgende

screen
tty
tv
projection
handheld
print
braille
aural
all

Du finder en beskrivelse af de enkelte medier her http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-media-descriptors
Avatar billede hp-power Nybegynder
17. juli 2008 - 10:06 #2
Har lige prøve det som du skrev men jeg syntes ikke det virker:
<link href="page_build.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="page_build.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="handheld" />

ved ikke som det er fordi iphonen ikke går under denne kategori.

er der en anden måde. at snyde på. bruger jo denne så det passe til skærmen.

<meta name="viewport" content="width=device-width" initial-scale="1.0"; user-scalable="yes";/>
Avatar billede akela Nybegynder
17. juli 2008 - 19:03 #3
Jeg ved ikke hvordan Iphone browseren fortolker media, ved jo at EB og Politiken har lavet seperarte sites til Iphone, som udnyter den teknologi der er i Iphone, har set de sites og de ser lækker ud, men jeg har ikke set andre sites på den. Men til andre mobil telefoner burde det virke.
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2008 - 19:38 #4
<ole>

Check, hvad navigator.userAgent indeholder og redirect evt. brugeren udfra dette  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2008 - 19:39 #5
- og det kan du evt. gøre på serveren, hvorefter du kan indskrive link til det ønskede stylesheet
Avatar billede hp-power Nybegynder
18. juli 2008 - 17:04 #6
<script language=javascript>
<!--
if((navigator.userAgent.match(/iPhone/i)) || (navigator.userAgent.match(/iPod/i)))
{
location.replace("index2.php");
}
-->
</script>

kan dette scips laves om til php for det løser næsten mig problem.
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2008 - 19:38 #7
Mon ikke, du skal bruge noget à la:

<?php
function getStyleSheet() {
    $client = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
    if (preg_match("/iPhone|iPod/i", $client)) {
        return "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='ipod.css'>";
    }
    return "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='default.css'>";
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Untitled Document</title>
<?php print getStyleSheet() ?>
</head>
<body>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2008 - 19:41 #8
- og du kan selvfølgelig også vælge at redirecte, som JavaScriptet gør:

<?php
$client = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
if (preg_match("/iPhone|iPod/i", $client)) {
    header("Location: index2.php");
    exit();
}
?>
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2008 - 19:42 #9
Du kunne også se, om PHP's funktion get_browser kan give dig noget brugbart. Prøv:

<pre>
<?php
$browserInfo = get_browser(null, true);
var_dump($browserInfo);
?>
</pre>
Avatar billede hp-power Nybegynder
22. juli 2008 - 17:37 #10
point til ole... lige hvad jeg kunne tænke mig
Avatar billede hp-power Nybegynder
15. november 2008 - 15:50 #11
lukket pga. ingen svar