Avatar billede thorvald Nybegynder
10. maj 1999 - 00:00 Der er 12 kommentarer

Option Explicit

For at lave lidt pæn kode har jeg sat <% Option Explicit %> ind øverst på siden, men nu bliver min side aldrig færdig. jeg har checket, at alle variable er definerede, og siden kører fortræffeligt uden ovennævnte option.

Siden bliver som den er nu, men jeg vil gerne høre om andre har haft bøvl med den option.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. maj 1999 - 23:36 #1
nej
Avatar billede thorvald Nybegynder
10. maj 1999 - 23:42 #2
Hvis ingen andre har fejlen får du point'ene for det hurtige svar, men ellers .....
Avatar billede asp Nybegynder
11. maj 1999 - 00:08 #3
Hvad er det for en fejl du får??
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. maj 1999 - 08:58 #4
Kan vi evt. se koden.

undskyld, men for mig liger det her alsår et fake spm.

thorvald : Har et problem
127144146281 : Nej

Hvor meget hjælper det ?
Avatar billede thomas Nybegynder
11. maj 1999 - 09:05 #5
fjern option Explicit og så får du med stor sandsynlighed en fejl, går du ikke så kig efter uendelige løkker m.m.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. maj 1999 - 23:11 #6
Chatstuff, så vist jeg ved er det ikke et fake spørgsmål, jeg svarer bare på hans spørgsmål:

men jeg vil gerne høre om andre har haft bøvl med den option.

og jeg svarer nej det har jeg ikke
Avatar billede thorvald Nybegynder
11. maj 1999 - 23:11 #7
Ideen med et fake spørgsmål, må det kunne laves betydeligt mere intelligent.

jeg har testet lidt yderligere, og det ser ud til at min asp-side looper, hvis jeg slår option explicit til, og virker eller fortrinligt.

MVH
Thorvald
Avatar billede asp Nybegynder
14. maj 1999 - 18:33 #8
Option Explicit får IKKE en side til at loope.

Den sørger for at du Declare alle dine variabler inden du benytter dem, og skal stå i toppen at dit document, for at fungere.

F.eks.

<%
Option Explicit

Dim strTest

strTest = "Dette er en test"
%>

Hvis jeg i dette eksempel fjerner Dim strTest, vil jeg få en fejl på siden.

Option Explicit = God programmering

Det kan også være kanon til at debugge med, men det er en anden historie.

mvh

Dennis Knappe
info@activeserverpages.dk

Avatar billede asp Nybegynder
14. maj 1999 - 18:33 #9
Ovestående skulle have være et svar :-)
Avatar billede thorvald Nybegynder
14. maj 1999 - 19:00 #10
Det er jo netop derfor jeg satte option explicit til !!

Jeg forsøger at lægge siden et sted, hvor du kan accesse, den med og uden option explicit.

mvh
Thorvald
Avatar billede asp Nybegynder
14. maj 1999 - 19:34 #11
OK
Avatar billede jens_bach Nybegynder
12. maj 2005 - 22:24 #12
lukke tid