Avatar billede kennethv Nybegynder
10. juli 2008 - 10:53 Der er 1 løsning

Oplysninger hentet fra Active Directory

Hej,

Jeg har ikke en bjælde forstand på VBscript, så i den forbindelse har jeg brug for brugbart kode der kan hente oplysniger fra Active Directory (AD).

Den oplysning jeg specielt er interesseret i er en oplysning som findes bl.a. på et computerobject i AD. Det er et faneblad der hedder "Managed by". Hvor jeg arbejder bliver dette felt brugt til at afgøre hvem der skal være lokal administrator på den computer.

Jeg har brug for at vide hvilken computer en bruger er ejer af, udfra "Managed by" fanebladet.

Point:200 fordi jeg ønsker kode der virker, hvis jeg kunne give mere havde jeg gjort det.

Venligst
Kenneth
Avatar billede nielsrs Nybegynder
08. august 2008 - 15:08 #1
Jeg ved ikke helt hvad AD er ???

men det er vel forskellige oplysning om pc m.v.

Måske kan du bruge efterfølgende vbs-program.

LÆG PROGRAMMET IND I EN TXT-FIL, OG GEM DENNE MED ENDELSEN  .VBS, SOM DU EFTERFØLGEDE KAN STARTE VED AT DOBBELTKLIKKE PÅ DENNE FIL
------------------------------------
OPTION EXPLICIT

Dim objSysInfo, objComp
Set objSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")
On Error GoTo 0
' Current computer
Set objComp = GetObject("LDAP://" & objSysInfo.ComputerName)
' or a specific computer:
' Set objComp = GetObject("LDAP://CN=pc005,OU=Computers,DC=ss64,DC=com")

WScript.Echo "--- Computer Properties ---"
WScript.Echo "Name: " & objComp.name
WScript.Echo "cn: " & objComp.cn
WScript.Echo "DNSHostName: " & objComp.dNSHostName

WScript.Echo "managed by: " & objComp.managedby

WScript.Echo "OperatingSystem: " & objComp.operatingSystem
WScript.Echo "ServicePack: " & objComp.operatingSystemServicePack
WScript.Echo "Mail: " & objComp.Mail
WScript.Echo "Kontor?: " & objComp.physicalDeliveryOfficeName

WScript.Echo "SAMAccountName: " & objComp.sAMAccountName
WScript.Echo "Location: " & objComp.location
WScript.Echo "UserAccountControl: " & objComp.userAccountControl
WScript.Echo "PrimaryGroupID: " & objComp.primaryGroupID
WScript.Echo "WhenCreated: " & objComp.whenCreated
WScript.Echo "WhenChanged: " & objComp.whenChanged
WScript.Echo "DistinguishedName: " & objComp.distinguishedName

---------------------------------------------

Det giver i hvert fald forskellige oplysninger om pc og bruger. Håber du kan bruge det.