Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
09. juli 2008 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lidt regulære udtryk

Hej.

Jeg går ud fra, at det er nogle regulære udtryk, jeg skal have fat i her..

Jeg vil gerne have alle \n mellem <code> og </code> udskiftet med </li><li class="line">. Men hvordan?

Mvh,
Martin H. Møller
Avatar billede shooka Nybegynder
10. juli 2008 - 02:34 #1
Ja, det har du helt ret i... Det må blive noget a'la

<?php
$c = "Her kommer et linieskift, der ligger mellem: <code> \n og </code>. Men her kommer så et linieskift, der ikke ligger mellem code tags: \n";

preg_match_all("#<code>(.*?)</code>#is", $c, $matches);

foreach($matches[0] as $match)
        {
                $c = str_replace($match, str_replace(array("<code>","</code>"), array("",""), str_replace("<br />", "</li><li class=\"line\">", nl2br($match))), $c);
        }

echo "<li class=\"line\">".$c."</li>";

?>
Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
10. juli 2008 - 02:41 #2
Tak, hvis du smider et svar, bliver du 100 point rigere.
Avatar billede shooka Nybegynder
10. juli 2008 - 02:42 #3
Det var så lidt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2008 - 21:02 #4
Jeg ville bruge:

$c = preg_replace("#(<code>.*?)([\n])(.*?</code>)#is", "$1</li><li class=\"line\">$3", $c);