Avatar billede bodyguard Nybegynder
09. juli 2008 - 18:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Replace se bort fra store og små

Hej Exp,

Jeg har dette stykke kode som virker OK, problemet er bare at hvis jeg søger efter "hej" så kan søgningen godt finde "Hej" highlight funktionen markere det ikke...

<%
IF not request.form("Keyword") = "" then
    Response.Write replace (objRec("rapport"),strKeyword,"<span style=""BACKGROUND-COLOR: YELLOW"">"& strKeyword &"</span>")
ELSE
    Response.Write objRec("rapport")
END IF
%>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. juli 2008 - 20:14 #1
dette stk kode virker fint hos mig:

' Henter værdien fra soeg.asp
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
    ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Clear
    Response.Redirect("soeg.asp")
Else
    ' Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If
'response.write strkeyword
'response.end
' Opbygger en dynamisk SQL streng
sqlstr = "SELECT * FROM T_Dok WHERE"
sqlstr = Sqlstr & " (melding LIKE '%" & strkeyword & "%') order by datof asc"

Function Highlight(vFind, vSearch)
Dim RegEx
Set RegEx = New RegExp
RegEx.Pattern = vFind
RegEx.IgnoreCase = True
Highlight = RegEx.Replace(vSearch, "<span class=""Highlight"">" & vFind &
"</span>")
Set RegEx = Nothing
End Function

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<style type="text/css">
.Highlight{background-color:#FFFF00;}
</style>
</head>

<body>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. juli 2008 - 20:15 #2
du ka måske tilpasse det til dit søgescript
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. juli 2008 - 20:17 #3
eller her er hvor jeg fik hjælp

http://www.eksperten.dk/spm/825289
Avatar billede bodyguard Nybegynder
09. juli 2008 - 20:54 #4
Den fattede jeg ikke... Kan du evt flette det ind i mit script?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. juli 2008 - 21:03 #5
jeg kan da prøve - men ikke før imorgen da det er noget jeg bruer i en søgemaskine på mit arbejde
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. juli 2008 - 21:04 #6
jeg går ud fra du har en fil med en søgeformular, samt en fil der eksekvere selve søgning?
Avatar billede bodyguard Nybegynder
09. juli 2008 - 21:14 #7
IF not request.form("Keyword") = "" then

    strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")

    strKeytype = Trim(Request.Form("Keytype"))
    strKeytype = Replace(strKeytype,"'","''")

    If session("adgangsniveau") = "9" then
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE " & strKeytype & " LIKE '%" & strKeyword & "%' ORDER BY dato ASC"
    else
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE " & strKeytype & " LIKE '%" & strKeyword & "%' AND kundeid = '"& session("kunde") &"' ORDER BY dato ASC"
    end if

ELSE

    If session("adgangsniveau") = "9" then
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE dato = #" & aar & "-" & maaned & "-" & dato & "# ORDER BY dato ASC"
    else
      strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE dato = #" & aar & "-" & maaned & "-" & dato & "# AND kundeid = '"& session("kunde") &"' ORDER BY dato ASC"
    end if

END IF

    objRec.Open strSQL, objConn, 3, 1, 1

<%
IF not request.form("Keyword") = "" then
    Response.Write replace (objRec("rapport"),strKeyword,"<span style=""BACKGROUND-COLOR: YELLOW"">"& strKeyword &"</span>")
ELSE
    Response.Write objRec("rapport")
END IF
%>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. juli 2008 - 08:54 #8
Her er min kode sat ind og tilpasset din - jeg kan jo ikke teste den af, men functionen og highlight virker ihvertfald hos mig - oppe i Stylen kan du selv ændre farven til en der passer dig
her kommer koden:

<style type="text/css">
.Highlight{background-color:#bce2f4;}
</style>

<%

Function Highlight(vFind, vSearch)
Dim RegEx
  Set RegEx = New RegExp
  RegEx.Pattern = vFind
  RegEx.IgnoreCase = True
  RegEx.Global = True
  Highlight = RegEx.Replace(vSearch, "<span class=""Highlight"">" & vFind &"</span>")
  Set RegEx = Nothing
End Function

IF not request.form("Keyword") = "" then

    strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")

    strKeytype = Trim(Request.Form("Keytype"))
    strKeytype = Replace(strKeytype,"'","''")

    If session("adgangsniveau") = "9" then
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE " & strKeytype & " LIKE '%" & strKeyword & "%' ORDER BY dato ASC"
    else
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE " & strKeytype & " LIKE '%" & strKeyword & "%' AND kundeid = '"& session("kunde") &"' ORDER BY dato ASC"
    end if

ELSE

    If session("adgangsniveau") = "9" then
        strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE dato = #" & aar & "-" & maaned & "-" & dato & "# ORDER BY dato ASC"
    else
      strSQL = "SELECT * FROM vagtrapport_doegnrapport WHERE dato = #" & aar & "-" & maaned & "-" & dato & "# AND kundeid = '"& session("kunde") &"' ORDER BY dato ASC"
    end if

END IF

    objRec.Open strSQL, objConn, 3, 1, 1

IF not request.form("Keyword") = "" then
'    Response.Write replace (objRec("rapport"),strKeyword,"<span style=""BACKGROUND-COLOR: YELLOW"">"& strKeyword &"</span>")
Response.Write " & highlight(strkeyword, objRec("rapport")) & "

ELSE
    Response.Write objRec("rapport")
END IF

'Response.Write "<td colspan=4><strong>" & highlight(strkeyword, DBSet("overskrift")) & "</strong></td>"
'response.write "<tr><td colspan=4 >" & highlight(strkeyword, DBSet("melding")) & "</td></tr><tr><td colspan=4  bgcolor='#808080' height=7></td></tr>"
%>
Avatar billede bodyguard Nybegynder
31. august 2009 - 20:22 #9
hundevennen > Kom med et svar :)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
31. august 2009 - 22:08 #10
:-)
Avatar billede bodyguard Nybegynder
31. august 2009 - 22:11 #11
Hov... hvorfor har jeg fået points?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
01. september 2009 - 10:42 #12
fordi du har valgt digselv :-)