Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2008 - 14:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP script til ASP

Hej, jeg tænkte på, om der var nogen der kunne (hvis det da kan lade sig gøre) "oversætte" dette lille PHP-script til ASP:

<?
$phone = $_GET['phone'];

if (strlen($phone) > 8)
{
$phone = substr($phone,-8);
}

$handle = fopen ("http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi?phone=".$phone,"r");
$x=0;
while (!feof($handle))
{
$line = fgets($handle);
if (stristr($line,"Arial, Helvetica, sans-serif"))
{
$strip_line = trim(strip_tags($line));
if ($x>0 & $x<6 & strlen($strip_line)>5) echo $strip_line."<br>";
$x++;
}
?>

Det viser resultatet af opslag i 118online, eks.:
?phone=88888888 =

Leasy A/S
Østre Stationsvej 5
5000 Odense C
Avatar billede tofte Juniormester
02. juli 2008 - 16:00 #1
<%
            response.expires = -1

            url ="http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi?phone="

            phone = request.querystring("phone")
            if len(phone)>8 then
                phone=Left(phone,8)
            end if

            set objHttp = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
            objHttp.Open "GET", url&phone, false
            objHttp.Send
            'response.write objXMLHTTP.getAllResponseHeaders() & "<br>"
            result = objHttp.responseText
            Set objHttp = Nothing

            responsArr = Split(result,vbCrLf)
            counter=0
            for a = LBound(responsArr) to UBound(responsArr)

                if inStr(responsArr(a),"Arial, Helvetica, sans-serif")>0 then

                    stripLine = stripHTML(responsArr(a))
                    if (counter>0) and (counter<6) and len(stripLine)>5  then
                        response.write stripLine&"<br>"&vbcrlf
                    end if
                    counter=counter+1
                end if
            Next

            Function stripHTML(strHTML)
                'Strips the HTML tags from strHTML

                  Dim objRegExp, strOutput
                  Set objRegExp = New Regexp

                  objRegExp.IgnoreCase = True
                  objRegExp.Global = True
                  objRegExp.Pattern = "<(.|\n)+?>"

                  'Replace all HTML tag matches with the empty string
                  strOutput = objRegExp.Replace(strHTML, "")

                  'Replace all < and > with &lt; and &gt;
                  strOutput = Replace(strOutput, "<", "&lt;")
                  strOutput = Replace(strOutput, ">", "&gt;")

                  stripHTML = Trim(strOutput)    'Return the value of strOutput

                  Set objRegExp = Nothing
            End Function

%>
Avatar billede tofte Juniormester
02. juli 2008 - 16:01 #2
Det er måske ikke helt 100% direkte oversat, men det virker meget fint ved mig.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2008 - 21:02 #3
Ser ud til at virke fint. Kan slet ikke php - men utroligt at den "skræller" resultatet så pænt som det er tilfældet, med så lidt kode.

Tak for ASP'en!