Avatar billede pad Nybegynder
01. juli 2008 - 18:08 Der er 6 kommentarer

Brugersystems hjælp..

Jeg skulle bruge lidt hjælp, nu tænkte jeg på at jeg ville lave så hvis folk har en rank at den gir nogle folk en tilladelse hvis den der logger på feks. har en rank så kan han gå ind og skrive nyheder og bla bla bla i kender rutinen om jeg så bare skal smækkke, AND rank = '$rank' ind også en session der hedder $rank eller ville det ødelægge sådan at jeg ikke kan logge ind?.. (Det er teori lige nu da jeg ikke kan teste det pga. lidt tidsmangel lige nu og her ;) )
.. altså hvis man går videre til en side så siger den if rank is empty bla bla så har du ingen adgang

<?
      session_start();

      include("mysql.php");

      $brugernavn = $_POST[brugernavn];
      $brugernavn = strip_tags($brugernavn);
      $brugernavn = mysql_real_escape_string($brugernavn);

      $kodeord = $_POST[kodeord];
      $kodeord = strip_tags($kodeord);
      $kodeord = mysql_real_escape_string($kodeord);

      $tael = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord' LIMIT 1") or die(mysql_error());
      $antal = mysql_num_rows($tael);
      if($antal == 1){

      $_SESSION[login] == "true";
      $_SESSION[brugernavn] = $brugernavn;

      echo "Velkommen <a href='test.php'>!!</a>";
      } else {
      echo "Forkert brugernavn eller kodeord";
      }
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juli 2008 - 18:27 #1
Denne linje:
$tael = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Skal du rette til:
$tael = mysql_query("SELECT brugernavn,rank FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord' LIMIT 1") or die(mysql_error());

og tilføje:

$data = mysql_fetch_assoc($tael);
$_SESSION['login'] = true;
$_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
$_SESSION['rank'] = $data['rank']
Avatar billede pad Nybegynder
01. juli 2008 - 23:31 #2
nu har jeg gjort som sagt men får spyttet dette ud i hovedet:
Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
01. juli 2008 - 23:57 #3
Ved ikke om du har husket at rette:

$_SESSION['rank'] = $data['rank']

Til

$_SESSION['rank'] = $data['rank'];
Avatar billede pad Nybegynder
06. juli 2008 - 20:20 #4
tak smid svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. juli 2008 - 20:55 #5
Svar!
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
06. juli 2008 - 21:47 #6
Nu ved jeg ikke om jeg skal smide, for det nævner du jo intet om :P
Det er jo jakobdo har gjort det hele..

Men du kan bare sortere mig fra hvis det er :)