Avatar billede civil05 Nybegynder
26. juni 2008 - 16:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

import af txt fil

hej,

jeg har en textfil som jeg ønsker at importere, til det har jeg følgende kode:

Private Sub HentData_Click()

On Error GoTo Err_HentData_Click

Me.HentData.HyperlinkAddress = LaunchCD(Me)
DoCmd.TransferText acImportDelim, "Eksempel Import Specification", "Eksempel", Me.HentData.HyperlinkAddress, True
Me.Eksempel.Requery
Me.HentData.HyperlinkAddress = ""
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery "SletTommeFelter"
DoCmd.SetWarnings True
Me.Eksempel.Requery
MsgBox "Data imported", , ""

Err_HentData_Click:

End Sub

Det er således knyttet op på den eksisterende tabel eksempel. denne tabel indeholder 2 kolonner jeg ønsker imidlertid at denne funktion skal kunne importere en txt fil med 10 kolonner. Jeg har tilføjet de ekstra felter i tabellen, men funktionen importerer ikke de øvrige kolonner... er der nogen som kan hjælpe??
Avatar billede jensen363 Forsker
26. juni 2008 - 16:13 #1
Din importspecifikation skal opdateres også før det virker

DoCmd.TransferText acImportDelim, "Eksempel Import Specification", "Eksempel", Me.HentData.HyperlinkAddress, True
Avatar billede civil05 Nybegynder
26. juni 2008 - 18:48 #2
tak, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde denne import specifikation....
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2008 - 19:04 #3
In the code you show there is a line which doe sthe actual import

DoCmd.TransferText acImportDelim, "Eksempel Import Specification", "Eksempel", Me.HentData.HyperlinkAddress, True

This line has ""Eksempel Import Specification" as its second parameter. So the import uses an import spceification by this name.

To modify the import specification try manually importing the file an dat some stage you will see an advanced button. Press the button and you should now see another buitton "Specs" (specifications). Press this button. Now  you can open the specification and then Save it after you have made the alterations needed.
Avatar billede civil05 Nybegynder
03. juli 2008 - 13:23 #4
Hej Jensen363 og terry, tak for svarene de var begge brugbare og det var meningen at mine points skulle deles men det virkede ikke lige. Jensen363 kan du evt. oprette et spg så terry kan få sine points....
Avatar billede terry Ekspert
03. juli 2008 - 14:31 #5
Thanks