Avatar billede mcnovy Nybegynder
25. juni 2008 - 19:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp:button css og hover.. og IE6+7

Hey,

har et irriterende problem med min "login" knap, fra .Net's egen Login funktion..

jeg har prøvet med lidt css som ser sådan her ud..

<asp:Button ID="LoginButton" runat="server" CssClass="TopMenu_Right_Login_Button_btn CommandName="Login"                                          text="" />

og css'en
.TopMenu_Right_Login_Button_btn
{
    border-style: none;
    background-image: url(/App_Themes/Standard/Imageset/LOGIN_Button.gif);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: 0px 0px;
    width: 49px;
    height: 19px;
    display: block;
}
.TopMenu_Right_Login_Button_btn:hover
{
background-position: 0px -19px;
}

og det er også noget der kører fint i Firefox..
men desværre kan jeg ikke få det til at fungere i Internet explorer 6 og 7...
den viser ikke noget billede...
de viser bare en alm button..

jeg har prøvet med en ASP:ImageButton
men den understøtter ikke Hover..

og idet at min knap skal kører en eller anden commandname ting, så kan jeg ikke bare bruge en <a href=""></a> (ihvertfald ved jeg ikke hvordan jeg så skulle gøre)

er der nogen der har nogle råd..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. juni 2008 - 21:59 #1
fandt en metode, dog virker hover effekten ikke i IE6.0 og tidligere..

.TopMenu_Right_Login_Button_btn
{
    border-style: none;
    background: transparent url(/App_Themes/Standard/Imageset/LOGIN_Button.gif);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: 0px 0px;
    width: 49px;
    height: 19px;
    display: block;
}
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. juni 2008 - 21:59 #2
afsluttes:
Avatar billede mikalj Nybegynder
27. juni 2008 - 12:22 #3
Det har som sådan ikke noget med asp.net at gøre, men de browsers der fortolker din side.
:HOVER pseudo klassen understøttes KUN på links (<a> tags) i IE 6

Heldigvis har en LinkButton præcis sammme funktionalitet i asp.net som en Button har. Men den renderes til et <a> tag istedet for et <input> tag i det resulterende html
Avatar billede mcnovy Nybegynder
27. juni 2008 - 17:36 #4
det kan ikke blive meget bedre...

skal jeg oprette en "point til mikalj" spørgsmål..?

mange tak for hjælpen...
Avatar billede mikalj Nybegynder
28. juni 2008 - 01:09 #5
nej, det er ikke nødvendigt, bare glad for at jeg kunne hjælpe. Ellers tak :)