Avatar billede killel Nybegynder
20. juni 2008 - 14:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mange udtræk samtidig med/i phpMyadmin

Hey,

Hvordan laver jeg flere udtræk samtidig?

Jeg forsøger at lave følgende udtræk:
SELECT COUNT(ID) AS 'fejl1' FROM `test` WHERE fejlkode='1' AND ja_nej_bem='nej';
SELECT COUNT(ID) AS 'fejl2' FROM `test` WHERE fejlkode='2' AND ja_nej_bem='nej'
osv.

Som det ser ud nu overskriver 2. select den 1. select og den 3. select den 2. select osv. På den måde får jeg kun resultatet af min sidste select. Kan jeg ikke lave flere udtræk samtidig inde i phpMyadmin?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2008 - 14:58 #1
Du kan sikkert lave en

SELECT fejlkode,ja_nej_bem,count(*)  FROM `test` GROUP BY fejlkode,ja_nej_bem
Avatar billede killel Nybegynder
20. juni 2008 - 16:10 #2
Både og, den retunerer ca. 210 poster hvor jeg ved jeg kun har 62 forskellige fejlkoder. Jeg kan se at den skriver nogle af fejlkoderne 4 gange
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2008 - 18:26 #3
Afhænger det så af ja_nej_bem-feltet? Skal det kun være for dem hvor den er 'nej'?
Avatar billede killel Nybegynder
20. juni 2008 - 22:11 #4
Ja, jeg skal have talt hvor mange fejl der er af de forskellige fejlkode. Der er kun fejl hvis der står nej i ja_nej_bem feltet.

Så ja, det skal kun være dem hvor der står nej
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2008 - 22:30 #5
SELECT fejlkode,ja_nej_bem,count(*)  FROM `test`  WHERE ja_nej_bem='nej' GROUP BY fejlkode,ja_nej_bem
Avatar billede killel Nybegynder
20. juni 2008 - 22:49 #6
Yes, det var lige præcis sådan det skulle gøres ;)

Takker for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2008 - 23:27 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede killel Nybegynder
31. januar 2012 - 15:25 #8
lukket