Avatar billede tblaster Nybegynder
20. juni 2008 - 12:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trække 10 poster ud hvor den ene post skal være bestemt på id

Jeg har et udtræk som føglende:
Select Top 10 * FROM Tabel WHERE felt1 = 'værdi'  (Giver mange resultater)

Jeg vil gerne have at udtrækket også tager posten ud med id = værdi, altså have den samlet med følgende:
Select * FROM Tabel WHERE ID = 'værdi' (Giver et resultat)

Men jeg ønsker stadig at få min 10 poster ud. Hvordan kan det lade sig gøre på en ms sql database?
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. juni 2008 - 12:30 #1
Du skriver at en SELECT TOP 10 giver mange resultater. Giver den ikke maximum 10??
Du vil gerne have minimum 10 poster ud. Mener du ikke maximum 10 poster??

Måske kan noget i den her stil klare det:

Select Top 9 * FROM Tabel WHERE felt1 = 'værdi'
UNION
Select * FROM Tabel WHERE ID = 'værdi'
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. juni 2008 - 14:21 #2
Jo, du har ret i det du skrev og din løsning virker! Smid et svar så skal du få dine point.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. juni 2008 - 14:38 #3
Et svar (smidt).