Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
19. juni 2008 - 11:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook sender samme mail mange gange

Jeg har pludselig fået et problem med min Outlook som har kørt stabilt siden 2004. Problemet startede i sidste uge da jeg ville sende en mail med en vedhæftet fil på ca. 4 mb. Den fejlede - uden nogen ordenlig fejlmeddelse. Men det viste sig at den alligevel havde sende mailen, men lod den ligge i udbakken, og gensendte den op til 10 gange (hvorefter jeg slettede den fra udbakken).
Jeg tænkte at det måske var fordi der lå TEMMELIG meget i sendt post. Så jeg ryddede op i alle mapperne, og det så ud til at problemet var løst. Men i går gentog problemet sig. Der har ikke været noget i dag.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2008 - 12:10 #1
Det er måske fordi den opdeler meddelsen.
Jeg har en gammel Outlook, men det er sikkert noget lign. i din.

Funktioner -> Konti -> Post -> Marker din konto -> Egenskaber -> Avanceret -> Fjern flueben i "Opdel meddelelser, der er større end"

Hvis du ikke kan finde det, må du lige oplyse hvilken version at Outlook du bruger.
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
19. juni 2008 - 12:49 #2
Der var ikke noget flueben i det felt.
Jeg kan lige tilføje, at jeg har valgt at komprimere outlook i håb om at det hjælper.
Avatar billede steench Nybegynder
20. juni 2008 - 11:45 #3
Hejsa.

Fejlen kan skyldes at din outlook ikke bliver færdig med at sende e.mailen, eller at den ikke får besked fra din udbyder's server at den er sendt.
Prøv evt. at slette mailen fra din udbakke og se om det ikke stopper.
Prøv derefter at sende den igen, men hold øje med om den forsvinder fra udbakken.

Mvh.

Steen
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. juni 2008 - 19:51 #4
Det kan også skyldes at Outlook er overfyldt, hvilken version af outlook bruger du? samt hvad er størrelsen på din .PST fil?
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
23. juni 2008 - 09:58 #5
Jeg bruger Outlook Express version 6.o Jeg kan ikke sige dig hvor stor pst filen har været på det tidspunkt da jeg havde problemerne da jeg har ryddet MEGET op og komprimeret. Men det er også min egen teori at det er pga. plads at problemet opstod. Jeg har ikke haft det siden jeg ryddede op.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. juni 2008 - 10:02 #6
Når du bruger Outlook Express er det ikke i en .pst fil.
Det er Outlook der bruger en .pst fil.

Dine mails ligger i .dbx filer, normalt ligger de her: C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\En masse tal og bogstaver\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede sleeper Nybegynder
23. juni 2008 - 10:20 #7
Så er det sikkert fordi den har været overfyldt.

Hvis din sendt post fil er over 2 gb, kan der ikke flyttes flere mails fra udbakken og derfor vil den blive liggende til afsendelse.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:45 #8
Er problemet løst?
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
26. september 2008 - 10:07 #9
Ja, problemet var, at outlook var overfyldt. Så en gang oprydning løste problemet.
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. september 2008 - 13:03 #10
Hej Hellejohnsen, husk at afslutte dine spørgsmål, når de bliver løst.

http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2008 - 20:58 #11
Husk ;)