Avatar billede gvp Nybegynder
19. juni 2008 - 11:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelt query spørgsmål

Hej, er der nogle af jer skarpe fyre der kan hjælpe med denne.
Første sætning fungerer, næste sætning virker ikke, men kan måske give en ide om hvad jeg vil opnå.

Virker:
SELECT * FROM (SELECT competitorproduct.refindkey,competitorproduct.name,competitorproduct.url,
                competitorproduct.category,chain.name as chainname
            FROM competitorproduct,chain
            WHERE competitorproduct.chainid = chain.id
            AND competitorproduct.chainid IN (
                SELECT competitorchainid
                FROM chaincompetition
                WHERE ownchainid IN(
                    SELECT chainid
                    FROM chainaccess
                    WHERE username = :username
                    AND chainaccesslevel >= 2
                )
            AND UPPER(competitorproduct.name) LIKE UPPER(:search) ORDER BY chainid,name) WHERE ROWNUM <= 300

Virker ikke:
SELECT * FROM (SELECT competitorproduct.refindkey,competitorproduct.name,competitorproduct.url,
                competitorproduct.category,chain.name as chainname,excluded
            FROM competitorproduct,chain,(SELECT count(*) FROM excludeproduct WHERE excludeproduct.refindkey = competitorproduct.refindkey) as excluded
            WHERE competitorproduct.chainid = chain.id
            AND competitorproduct.chainid IN (
                SELECT competitorchainid
                FROM chaincompetition
                WHERE ownchainid IN(
                    SELECT chainid
                    FROM chainaccess
                    WHERE username = :username
                    AND chainaccesslevel >= 2
                )
            AND UPPER(competitorproduct.name) LIKE UPPER(:search) ORDER BY chainid,name) WHERE ROWNUM <= 300

Hvis det er meget vigtigt at dig som svarer ser tabelstrukturen kan jeg godt poste den, jeg jeg skulle mene at det er til at forstå uden.

Jeg vil gerne se hvor mange gange, hvis overhoved refindkey (som er PK) findes i excludetabellen.
Avatar billede pgroen Nybegynder
19. juni 2008 - 11:40 #1
Prøv at droppe 'as' i fjerde linie.
Avatar billede gvp Nybegynder
19. juni 2008 - 11:59 #2
Det fungerer desværre ikke, problemet er at jeg prøver at sammenligne refindkey from den  competitorproduct med refindkey i den nestede sætning. fejlen er som flg.:

COMPETITORPRODUCT"."REFINDKEY": invalid identifier SELECT * FROM (SELECT competitorproduct.refindkey,competitorproduct.name,competitorproduct.url, competitorproduct.category,chain.name as chainname,excluded FROM competitorproduct,chain,(SELECT count(*) FROM excludeproduct WHERE excludeproduct.refindkey = *competitorproduct.refindkey) excluded WHERE competitorproduct.chainid = chain.id AND competitorproduct.chainid IN ( SELECT competitorchainid FROM chaincompetition WHERE ownchainid IN( SELECT chainid FROM chainaccess WHERE username = :username AND chainaccesslevel >= 2 ) ) AND UPPER(competitorproduct.name) LIKE UPPER(:search) ORDER BY chainid,name) WHERE ROWNUM <= 300
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2008 - 03:29 #3
hvad med:

SELECT * FROM (SELECT competitorproduct.refindkey,competitorproduct.name,competitorproduct.url,
                competitorproduct.category,chain.name as chainname,
                (SELECT count(*) FROM excludeproduct WHERE excludeproduct.refindkey = competitorproduct.refindkey) as excluded
            FROM competitorproduct,chain
            WHERE competitorproduct.chainid = chain.id
            AND competitorproduct.chainid IN (
                SELECT competitorchainid
                FROM chaincompetition
                WHERE ownchainid IN(
                    SELECT chainid
                    FROM chainaccess
                    WHERE username = :username
                    AND chainaccesslevel >= 2
                )
            AND UPPER(competitorproduct.name) LIKE UPPER(:search) ORDER BY chainid,name) WHERE ROWNUM <= 300
Avatar billede gvp Nybegynder
24. juni 2008 - 11:06 #4
Tak, det funker :-=
Avatar billede gvp Nybegynder
24. juni 2008 - 11:07 #5
Hvis du svarer giver jeg dig point.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2008 - 15:10 #6
svar