Avatar billede zeattle Nybegynder
16. juni 2008 - 22:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ajax/javascript class problem

Godaften.

Jeg har nu forsøgt over længere tid at rette en fejl med noget ajax update ved rating af et billede.

Det hele kan ses på: www.predestined.dk/ratetest/ - Fejlen er når man har voted og kører musen over Info knappen, vises mit tooltip ikke, men den gør det fint før vote, og hvis man opdatere siden, så vises den der er voted også. Så fejlen ligger altså lige efter den kører ajax kommandoen.

Filerne kan hentes på www.predestined.dk/ratetest/ratetest.zip

Hvis der er nogen spørgsmål, så spørg løs :)

Mvh
René Jensen / zenum
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2008 - 22:49 #1
<ole>

Det skyldes, du bruger innerHTML - som aldrig har været valid og aldrig bliver det. Samtidig er den et elendigt levn fra version 4 browserne og har det med at skabe problemer ved at overskrive indholdet af det element, der får skiftet sit indhold med innerHTML. Det er præcis, hvad du oplever. Brug DOM i stedet  ;o)

En anden no-go er at HTML-formatere data på serveren. Data bør formateres som JSON eller XML, inden de sendes til browseren - hvor der oprettes HTML elementer, der indsættes i siden. Jeg har vist et par eksempler bl.a. med JSON her:
    http://www.eksperten.dk/spm/817625

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2008 - 22:51 #2
- og hvad angår innerHTML, så har jeg skrevet en artikel om emnet her:
    http://www.dengodekode.dk/artikler/DOM/no_innerhtml.php
Avatar billede zeattle Nybegynder
16. juni 2008 - 22:57 #3
Det ser jo rigtigt nok ud, men er det sådan du kan hjælpe mig med at ændre det så jeg faktisk også forstår hvad der sker, fordi som det jeg læser du har skrevet er jeg stortset kun klar over at med innterhtml skaber den problemer når den skifter, men modsat ved DOM.

Er det sådan du kan hjælpe lidt mere? :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2008 - 23:15 #4
- måske i morgen aften  =)
Avatar billede zeattle Nybegynder
23. juni 2008 - 14:15 #5
Ved ikke om du har glemt det, eller ikke gider, men i såfald kan du så ikke lægge et svar så jeg kan få lukket her? :)