Avatar billede frosty-dk Nybegynder
14. juni 2008 - 18:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blog arkiv liste

Hej eksperter,
Dette spørgsmål er sikkert simpelt men kan slet ikke lige regne den ud nu.
Jeg skal have lavet en arkiv liste ligesom dem man ser ude i siden på blogs:
"june 2008
july 2008
august 2008"
osv.

Jeg skal bruge datetimen fra mine blog posts og er kommet frem til følgende(den bliver hentet fra linq):

foreach (var date in archive)
{
  LblArchive.Text += string.Format("{0} {1}<br />", date.ToString("MMMM"), date.Year.ToString());
}
men ved denne kode poster den:
"june 2008
june 2008"
osv.
den skulle gerne gå ind og skriver "juni 2008(2)" i stedet, men hvordan får jeg løst det?
håber i kan hjælpe mig eller komme med en bedre måde at lave det på

Hilsen,
Thomas
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
14. juni 2008 - 19:48 #1
har fået det til at virke nu. men løsninger modtages gerne stadig?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2008 - 18:11 #2
du må kunne hente fra database ligesom:

SELECT YEAR(tid),MONTH(tid),COUNT(*)
FROM dintabel
GROUP BY YEAR(tid),MONTH(tid)

(YEAR og MONTH funktionerne kan hedde noget andet afhængig af databasen)
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
17. juni 2008 - 15:05 #3
Ah ja group den må kunne virke, jeg gjorde det med distinct efter jeg havde isoleret månede og år, men vil bestemt prøve og se om det der virker, for lyder noget simplere, mange tak :D
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 02:38 #4
OK ?
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
29. august 2008 - 11:29 #5
brugte godtnok ikke den metode men noget lignende, og undskyld jeg havde helt glemt den, her er dine point