Avatar billede bgo Nybegynder
12. juni 2008 - 11:05 Der er 1 løsning

Adder item 2 gange til combobox

Jeg har en lidt underlig effekt her :) Jeg skal tilføje et nyt item til en combobox i en anden form, det er der ikke noget odiøst i, men lige i det her tilfælde sker der noget underligt: Det item jeg add'er kommer i combobox hele to gange - og ikke nok med dét, det er er øverst og nederst i listen.

Koden er:

TreeView3.Nodes.Add(TextBox4.Text())
tv_index3(tv_index3.Length - 1) = LastId
ReDim Preserve tv_index3(tv_index3.Length())
amount_questions(2) += 1

ComboBox3.SelectedIndex() = 0
TextBox4.Focus()
If amount_questions(2) > 0 Then
  Button8.Enabled() = True
  Button7.Enabled() = True
End If

ComboBox13.Items.Add(TextBox4.Text())
ComboBox12.Items.Add(TextBox4.Text())
cb_index13(cb_index13.Length() - 1) = LastId
cb_index12(cb_index12.Length() - 1) = LastId

ReDim Preserve cb_index13(cb_index13.Length())
ReDim Preserve cb_index12(cb_index12.Length())

Form6.ComboBox1.Items.Add(sporgsmal_question(sporgsmal_question.Length() - 1))
Form6.combo_count += 1
Form6.combo_values(Form6.combo_values.Length() - 1) = LastId
ReDim Preserve Form6.combo_values(Form6.combo_values.Length())

Comboboxen der laver sjov er Form6.ComboBox1 - ComboBox13 og 14 gør ikke det samme, dér tilføjes kun én gang, og dét i bunden. Hvad pokker sker der?
Avatar billede bgo Nybegynder
12. juni 2008 - 15:40 #1
Og jeg fandt selv svaret - som ligger udenfor den stump kode jeg her har vist. I min iver havde jeg glemt at når Form6 loades første gang, så danner den indholdet i comboboxen ud fra eksisterende data - og når den ikke har været loadet endnu, så er comboboxen tom, hvilket så giver det resultat jeg skitserede: Det den ny-tilføjede lå først og sidst.