Avatar billede dennemandergal Nybegynder
11. juni 2008 - 23:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Disable windows tasten

Hej

Jeg har brug for, til et lille program til min datter, at kunne disable windows tasten og menu tasten.
Er der en simpel måde at gøre det på.
Har forsøgt med :
Protected Overrides Function ProcessDialogKey(ByVal keyData As System.Windows.Forms.Keys) As Boolean

        Select Case (keyData)
            Case Keys.Control
                MessageBox.Show("Control Key pressed")
            Case Keys.Alt Or Keys.F4
                MessageBox.Show("Alt F4 pressed")
        End Select
        Return MyBase.ProcessDialogKey(keyData)

    End Function

Men det virker ikke for windowstasten m.fl.

/Lars
Avatar billede bauerdata Nybegynder
12. juni 2008 - 01:43 #1
De taster som jeg aldrig bruger fjerner jeg bare fra tastaturet.
Så hvis du ikke selv bruger windows- og menutasten frem med papirkniven og vip dem af.
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
12. juni 2008 - 20:28 #2
Det skal kun virker for de ene program og på flere computere. Så jeg kan ikke fjerne tasten.