Avatar billede krel Nybegynder
11. juni 2008 - 22:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bruge mm fra dato i querystring

Hey Eksperter!

Jeg sidder og roder med min kalender og har lavet en lille ændre sonm jeg ikke selv kan dreje.

min URL hedder kalender.asp?date=dd-mm-åååå

på siden i en celle vil jeg så gerne hive noget data ud fra databasen (er tilknyttet korrekt er ikke problemet) så fik et hint herinde om at prøve noget alá:

Set rs=Conn.Execute("select * from [kalender] where Month(datostempel = Month("&request.querystring("date")&")")

MEN det giver denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Missing ), ], or Item in query expression 'Month(datostempel = Month(01-05-2008)'.

/version3/kalender/kalender.asp, line 150

så mit spm er hvordan jeg tjekker at "mm" i querystring er den samme som mm i mit datofelt i databasen*

* bruer langt dato format i db hvis nogen hjælp?

mvh.
Kristian
Avatar billede w13 Novice
12. juni 2008 - 09:09 #1
Problemet opstår vel, når request.querystring("date") ikke er lig med noget, gør det ikke?
Avatar billede solle Nybegynder
12. juni 2008 - 09:45 #2
Set rs=Conn.Execute("select * from [kalender] where Month(datostempel)= "& Month(CDate(request.querystring("date"))))
Avatar billede krel Nybegynder
12. juni 2008 - 23:26 #3
jamen det virker jo!
- et lille tillægsspm:

hvordan ungår man så at der kommer denne kæmpe fejl-kode hvis der nu ikke er nogle poster i db'en i en given måned???
Avatar billede solle Nybegynder
13. juni 2008 - 00:15 #4
if(NOT rs.EOF)then
  'Der findes resultater!
else
  Response.Write("Der er ingen resultater at vise!")
end if
Avatar billede krel Nybegynder
13. juni 2008 - 17:23 #5
solle: jamen svar = point
w13: ?date er også noget....
Avatar billede solle Nybegynder
24. juni 2008 - 12:50 #6
^^