Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. juni 2008 - 09:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan det være, at strengen ændrer sig

Hej. Jeg prøver at tilføje nogle image komponenter dynamisk. Men de indeholder desværre ikke noget billede når jeg kører projektet. Når jeg tjekker egenskaberne på en af image komponenterne i min browser, ser stien til billedet fx. sådan ud

file:///C:/Documents%2520and%2520Settings/Administrator/Dokumenter/Visual%2520Studio%25202005/WebSites/Gallery/Galleries/Det%2520virker/images.jpg

I min debug ser strengen sådan her ud

C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Visual Studio 2005\WebSites\Gallery\Galleries\Det virker\images.jpg

Hvorfor bliver der lavet %2520 i stedet for et mellemrum? Eller hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem

Her er metoden der opretter komponenterne

private void showGallery(string path)
    {
        foreach (string fl in Directory.GetFiles(HttpContext.Current.Server.MapPath("Galleries/" + path)))
        {
            Image img = new Image();
            img.ID = fl;
            img.ImageUrl = fl;
            pnlRight.Controls.Add(img);
            System.Diagnostics.Debug.WriteLine(fl);
        }
Avatar billede Syska Mester
11. juni 2008 - 09:26 #1
Hej,

Hvis det er web vi snakker om ... så er du en smule på vildspor vil jeg mene, da din webapp ikke vil virke på andre computere end din egen.

Du skal lave dem relative iforhold til webroot ....

"\Gallery\GalleriesDet virker\images.jpg" ... eller løber du ind i problemer som du på et senere tidspunkt skal rette.

// ouT
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. juni 2008 - 09:33 #2
Har fået det til at virke. Lukker
Avatar billede Syska Mester
11. juni 2008 - 09:51 #3
Men er mit svar rigtigt eller ? ( hvis, så burde jeg stadig have de point )

// ouT
Avatar billede j3ppah Novice
11. juni 2008 - 09:55 #4
alex sleiborg, husk at skrive hvad din løsning var og hvorfor... så andre på eksperten senere kan få gavn af det...
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. juni 2008 - 13:10 #5
Jeg nåede ikke at se dit svar Buzzzzzz. Før jeg selv havde fået det til at virke. Men stien skal se således ud "Galleries/"Det virker"/billede.jpg. Men derfor burde det andet nu også virke, når jeg kørte det lokalt på maskinen. Jeg skal nok poste kode, når jeg lige har lavet det færdigt
Avatar billede Syska Mester
11. juni 2008 - 13:42 #6
okay :-)

Dette svar kan jeg bedre leve med end det andet :-)