Avatar billede scorp-d Nybegynder
08. juni 2008 - 23:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flytning af XAML(WPF) fil fra et projekt til et andet.

Hej...

Jeg har oprettede 2 projekter, hvor jeg arbejde med alm. Windows Forms Application i den ene og WPF i den anden..

Nu vil jeg så gerne have mine xaml filer flyttet fra det ene projekt over i det andet, hvilket jeg også har gjort(med referrancer osv.) så jeg kan lave kalde den fra mine andre klasser..

Problemet er bare at min WPF ikke lægger sig oppe i min toolbox ligesom når man opretter et nyt, er der nogen der ved hvordan man kan tvinge den derop?
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. juni 2008 - 11:14 #1
Du kan ikke drag/droppe WPF controls direkte ind på en Windows Form. Du bliver nød til at hoste dine WPF controls i en ElementHost control. Følgende link beskriver meget godt hvordan dette gøres:
http://blogs.msdn.com/mhendersblog/archive/2005/10/03/476536.aspx
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. juni 2008 - 11:25 #2
Jeg vil dog lige tilføje, at denne artikkel er skrevet før WPF blev released, så der bliver nogle steder refereret til Avalon i stedet for WPF. Princippet er dog det samme. Hvis du bruger VS2008, kan du springe over det sted hvor han manuelt redigerer i projekt filen.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
09. juni 2008 - 13:44 #3
Tak for hjælpen... ser ud til at virke nu... Men nu oprettes der automatisk en entry point(main) i WPF'ens WPFNavn.g.cs ....har prøvet at slette den flere gange.. !

Ved du eventuelt hvad problemet kunne være?
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juni 2008 - 07:58 #4
Det eneste jeg kan komme i tanke om at det kan være, er at dit WPF projekt er sat op til at være en Windows Application. Prøv at ændre dette i properties for projektet, og se om det gør en forskel.
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juni 2008 - 07:59 #5
Ændre det til et "Class Library" projekt.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
10. juni 2008 - 17:14 #6
Nu får jeg så de to nedenstående fejl:

Error 1 - Library project file cannot specify ApplicationDefinition element. SangeVisning

og

Error    2 - The project file contains a property value that is not valid. SangeVisning
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juni 2008 - 21:18 #7
I dit projekt er der en fil som hedder app.xaml. Denne fil er en slags entry point for WPF apps. Når du definere at dit projekt er et class library, kan projektet ikke køre i sig selv, men bliver nød til at være en del af et andet projekt som er defineret som windows applikation, console applikation eller web appliktion. App.xaml filen skal altså ikke bruges til noget i et classlibrary, og derfor kommer Visual Studio med en fejl.

Slet app.xml for at fikse fejlen. Hvis du vil være i stand til at fortryde senere, kan du jo eventuelt højreklikke på filen og trykke "Exclude From Project", så kan du altid tilføje den igen, hvis du alligevel vil have projektet som en Windows app.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
10. juni 2008 - 21:35 #8
jeg slettede app.xaml samtidig med at jeg skiftede til class library, og fik stadig den fejl... men kunne få den til at forsvinde ved at oprette et nyt class projekt, og så kopiere xaml og xaml.cs-filen der over...

Men tak for hjælpen... du kan bare smide et svar....

Men det kan slet ikke lade sig gøre at få vist den i designers toolbox ? ligesom de user controls jeg har i forvejen...
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juni 2008 - 22:32 #9
Ikke så vidt jeg ved. Men, jeg ved jo heller ikke alt, så det er selvfølgeligt muligt at der er en løsning for det, der ude et sted!
Avatar billede scorp-d Nybegynder
10. juni 2008 - 22:54 #10
Håber på at kunne tage et kursus i det her engang, for syndes jeg bliver ved med at løbe ind i nye problemer...

Det WPF jeg har lavet er et window, kan det passe at dette ikke kan lægges ind i en element host ? Kan man løse dette ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2008 - 08:10 #11
Et window kan åpnes ligesom en form fra din windows app. Hvis du skal have den embedded i din windows form, må du lave dem som UserControls.

Jeg kom for øvrigt til at tænke på, at hvis du vil have WPF UserControls op i toolboxen, kan du jo for hver WPF UserControl have en almindelig UserControl som embedder en WPF UserControl vha ElementHost. Så vil du få disse UCs op i toolboxen, som hver indeholder tilsvarende WPF UC.