Avatar billede satyriasis Nybegynder
06. juni 2008 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamic text inde i et MovieClip, AS3

Nu har jeg snart brugt meget lang tid på det, så nu bliver det et Eksperten-spørgsmål :)

Jeg har lavet et movieclip, der hedder "boks_mc".
Inde i det har jeg så to dynamiske tekstfelter, som hedder "txtField1" og "txtField2".

Hvordan refererer jeg til de to?

Følgende kode virker, men der skulle gerne stå "i", ved txtField1, istedet for "1".

for(var i = 1; i < 3; i++)
{
boks_mc.txtField1.text = "Tekst";
i++;
}
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juni 2008 - 19:55 #1
Hehe, du må ikke lave dit next-step to steder ;)

for(var i = 1; i < 3; i++) {

Variablen i starter med at være 1 (1), den skal for hver lykke blive 1 større (3) indtil den ikke længere er mindre end 3 (2). Det prøver vi lige:

Første løkke:
i = 1
I enden af din lykke har du så skrevet i++, så her bliver i = 2.

Anden løkke bliver i i henhold til (3) en større, så i = 3. i er ikke længere mindre end 3, så løkken gøres kun én gang, hvor i er 1.

En ganske normal løkke er blot på dene form:

for(var i = 1; i < 3; i++) {
    // kode...
}

Så smider vi den kode ind, du har brug for:

for(var i = 1; i < 3; i++) {
    boks_mc["txtField" + i].text = "Tekst";
}

Når man skriver A["BbB" + C].Duda, er C en variablen, som måske er "W". Så betyder dette altså A.BbBW.Duda. Det samme har vi benyttet ovenover, hvor vi danner referencen til boks_mc.txtField[X].text, hvor [X] er et tal, der starter på en og skifter til to og stopper. Du må imidlertid ALDRIG omskrive A["B" + C].D til A.B[C].D, for det betyder SLET ikke det samme. Hvis C igen er "W", betyder A.B[C].D altså A.B.W.D.
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juni 2008 - 19:57 #2
Hov jeg skifter da mellem "lykke" og "løkke" - jeg mener dog "løkke" alle stederne.
Avatar billede satyriasis Nybegynder
06. juni 2008 - 20:08 #3
Det er virkelig super det her! Så virker det :D

det med de to i++ var vist lige en lille fejl :P

Vi er startet med AS3 i skolen, og havde ikke lige lært det her endnu.
Men mange tak for det hurtige svar :) ( du lægger bare et svar ;) )
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. juni 2008 - 20:19 #4
Skriv endeligt hvis du får brug for mere hjælp. AS3 er lige der hvor jeg hører hjemme :)