Variablen i starter med at være 1 (1), den skal for hver lykke blive 1 større (3) indtil den ikke længere er mindre end 3 (2). Det prøver vi lige:
Første løkke: i = 1 I enden af din lykke har du så skrevet i++, så her bliver i = 2.
Anden løkke bliver i i henhold til (3) en større, så i = 3. i er ikke længere mindre end 3, så løkken gøres kun én gang, hvor i er 1.
En ganske normal løkke er blot på dene form:
for(var i = 1; i < 3; i++) { // kode... }
Så smider vi den kode ind, du har brug for:
for(var i = 1; i < 3; i++) { boks_mc["txtField" + i].text = "Tekst"; }
Når man skriver A["BbB" + C].Duda, er C en variablen, som måske er "W". Så betyder dette altså A.BbBW.Duda. Det samme har vi benyttet ovenover, hvor vi danner referencen til boks_mc.txtField[X].text, hvor [X] er et tal, der starter på en og skifter til to og stopper. Du må imidlertid ALDRIG omskrive A["B" + C].D til A.B[C].D, for det betyder SLET ikke det samme. Hvis C igen er "W", betyder A.B[C].D altså A.B.W.D.
Skriv endeligt hvis du får brug for mere hjælp. AS3 er lige der hvor jeg hører hjemme :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.