Avatar billede bobber Nybegynder
03. juni 2008 - 23:19 Der er 2 kommentarer

wildcard søgning på forms i office 2003

Hej,

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg kan lave en wildcard søgning på min database, jeg har en form som er en menu hvor man kan vælge at komme ind i 3 andre forms afhængig af om det er bøger, kataloger, eller love % regler man vil ind og bladre i, de har hver deres tabel.

Er det muligt at lave et søge felt hvor man kan indtaste wildcard søgning på min menu  hvor der så vises en liste over hvis det er bøger man har søgt i, alle dem der f.eks starter med A også derfra hoppe ind på sin record (selve den funktion ligger som standard i bunden når man har oprettet en form i office 2007) men dette her skal bruges på en office 2003.

nogle gode bude på hvordan man kan få lavet en wildcard søgning
Avatar billede mugs Novice
04. juni 2008 - 05:43 #1
Hvis du vil søge efter poster med et bestemt begyndelsesbogstav, kan du indsætte flg. som et kriterie i en firespørgsel:

Like [Indtast begyndelsesbogstav] & "*"

Denne returnerer alle poster, der indeholder den indtastede streng:

Like "*" & [Indtast bogstav] & "*"

Når du har markøren stående i en post med et unikt ID, kan du åbne en anden form i samme post med samme ID med denne:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!ID.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!ID
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 09:46 #2
Det vil klart være at foretrække hvis du kan samle alle bøger, kataloger og lovregler i en tabel, hvor der så er et felt, der specificerer om det er det ene eller det andet. Herefter så gå ind på www.MakeItEasy.dk og under deres download sektion har thomas jepsen lavet en filter- og søgefunktion, som virker rigtig godt!~)

Det kan give dig en formular, som har alle oplysninger fortløbende og et dynamisk søgefelt på hvert felt, du kan endvidere føre output videre til en rapport....