Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2008 - 23:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Log ud funktion virker ikke

Hej..

Når jeg logger ind bruger jeg følgende kode:

Dim ticket As FormsAuthenticationTicket = New FormsAuthenticationTicket(1, UserName, DateTime.Now, DateTime.Now.AddMinutes(30), True, p.Roles, FormsAuthentication.FormsCookiePath)
            Dim hash As String = FormsAuthentication.Encrypt(ticket)
            Dim cookie As HttpCookie = New HttpCookie(FormsAuthentication.FormsCookieName, hash)

            ' Set the cookie's expiration time to the tickets expiration time
            If (ticket.IsPersistent) Then
                cookie.Expires = ticket.Expiration
            End If

            ' Add the cookie to the list for outgoing response
            Response.Cookies.Add(cookie)

            Dim ReturnURl As String = Request.QueryString("ReturnURL")

            If ReturnURl <> "" Then
                Response.Redirect(ReturnURl)
            Else
                Response.Redirect("/Admin/")
            End If

Så har jeg i min global.asax:

Protected Sub Application_AuthenticateRequest(ByVal sender As [Object], ByVal e As EventArgs)
        If Not (HttpContext.Current.User Is Nothing) Then
            If HttpContext.Current.User.Identity.IsAuthenticated Then
                If TypeOf HttpContext.Current.User.Identity Is FormsIdentity Then
                    Dim id As FormsIdentity = CType(HttpContext.Current.User.Identity, FormsIdentity)
                    Dim ticket As FormsAuthenticationTicket = id.Ticket

                    ' Get the stored user-data, in this case, our roles
                    Dim userData As String = ticket.UserData
                    Dim roles As String() = userData.Split(","c)
                    HttpContext.Current.User = New GenericPrincipal(id, roles)
                End If
    End Sub

Når jeg så vil logge ud bruger jeg følgende:

Session.Abandon()
            Session.Contents.RemoveAll()
            HttpContext.Current.User = Nothing
            FormsAuthentication.SignOut()

            Response.Redirect("/")

Men der sker intet..

Den stiller mig godt nok om til forsiden, men går jeg så ind på de beskyttede sider så kan jeg stadig ændre i alle indstillingerne..

Så den logger mig ikke ud.. Og jeg har prøvet at tømme browserens cache.. uden held..
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 01:36 #1
Du skal bruge FormsAuthentication.SignOut();
Og efterfølgende Response.Redirect("~/Default.aspx"); hvis du vil have brugeren tilbage til login-siden (hvis du altså har login til default.aspx)
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. februar 2009 - 11:05 #2
Tak for point :)