Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. maj 2008 - 00:46 Der er 2 kommentarer

Logud og AJAX

Hejsa...

Jeg har en asp.net 2.0 side som benytter den integrerede rolle styring, samt log ind og ud kontrol...og det virker alt sammen meget fint. Nu er det, at jeg efterhånden har smidt nogle forskellige AJAX komponenter på asp.net offielle side, og de sider hvor jeg har placeret noget AJAX, ja der kan jeg ikke længere logge ud?

Når man klikker på log ud linket, vises en AJAX dialog boks, hvor brugeren kan bekræfte om han vil logge ud JA/NEJ. Det ligger i min Master page, da brugeren kan logge ud via alle sider.
Men hvis der er placeret andet AJAX på en side, ja så virker den tilføjede AJAX, men log ud eventen bliver ikke fyret af når brugeren prøver at logge ud...så det er altså postback'et til serveren som ikke udføres...men hvorfor? Og hvordan kan jeg løse det? Der må være mange andre som har støt ind i dette her problem før mig?!

Overblik:

AJAX dialog boks til log ud --> virker fint
AJAX dialog boks til log ud + en anden AJAX kontrol --> kan ikke logge ud... log ud event fyres ikke afsted? :(

Håber meget I kan hjælpe!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede simsen Mester
30. maj 2008 - 10:20 #1
Hej,

Jeg har ikke haft problemet med flere ajax ting på en side..... Jeg spekulerer over, om det ikke er Ja/nej funktionen der er problemet......... Har du denne funktion på flere ting på siden og hvordan er din metode til denne?

mvh
simsen :-)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. maj 2008 - 10:53 #2
Hej igen...

Følgende kode ligger i min master pages body del:

<ajaxToolkit:ConfirmButtonExtender ID="ConfirmButtonExtender1" runat="server" DisplayModalPopupID="ModalPopupExtender1"
                        TargetControlID="LoginStatus">
                    </ajaxToolkit:ConfirmButtonExtender>
                    <ajaxToolkit:ModalPopupExtender ID="ModalPopupExtender1" runat="server" BackgroundCssClass="modalBackground"
                        OkControlID="ButtonOk" PopupControlID="PNL" TargetControlID="LoginStatus">
                    </ajaxToolkit:ModalPopupExtender>
                    <asp:Panel ID="PNL" runat="server" Style="border-right: black 2px solid; padding-right: 20px;
                        border-top: black 2px solid; display: none; padding-left: 20px; padding-bottom: 20px;
                        border-left: black 2px solid; width: 200px; padding-top: 20px; border-bottom: black 2px solid;
                        background-color: white" Font-Size="Small" CssClass="normal10">
                        <asp:Literal ID="Literal1" runat="server" Text="<%$ Resources:Master, LogOut %>"></asp:Literal><br />
                        <br />
                        <div style="text-align: right">
                            &nbsp;<asp:Button ID="ButtonOk" runat="server" Text="<%$ Resources:Ajax, Yes %>" Width="50px" CssClass="AJAXpopupMsg" />&nbsp; &nbsp;<asp:Button ID="ButtonCancel" runat="server" Text="<%$ Resources:Ajax, No %>" Width="50px" CssClass="AJAXpopupMsg" />
                        </div>
                    </asp:Panel>

                                <asp:LoginStatus ID="LoginStatusORG" runat="server" ForeColor="Gold" LoginText="<%$ Resources:Master, String10 %>"
                            LogoutPageUrl="~/Default.aspx" LogoutText="<%$ Resources:Master, String11 %>" Width="62px" CssClass="APerformerName" Height="20px" Visible="False" OnLoggedOut="LoginStatus_LoggedOut" Enabled="False" />

Der er sider jeg har AJAX toggleButtonExtender og der virker log ud fint...den eneste side hvor det faktisk ikke virker, er når brugeren kigger på min FAQ som er lavet via en AJAX "Accordion"...