Avatar billede prodigy01 Nybegynder
29. maj 2008 - 01:42 Der er 8 kommentarer

Login og opret i samme fil..

Har prøvet lave login og opret i en fil , men det går ikk rigtigt ;D når den logger ind, viser den stadig login feltet nedenunder "logget ind funktionerne"-->

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord")) {
include("config/database.php");
$hent = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error());
$vis = mysql_fetch_array($hent);
?>
Hej <b><font face="Tahoma" style="font-size: 11px; font-weight:700">
<?=$vis[brugernavn]?>
</font></b><br>
<a href="bruger.php?id=<?=$vis[id]?>" target="frame">Din Profil</a><br>
<a href="retprofil.php" target="frame">Ret Profil</a><br>
<a href="post.php">Post</a> (1)<br>
<a href="gb.php?id=<?=$vis[id]?>">G&aelig;stebog</a><br>
<br>
<a href="oplagstavle.php">Oplagstavle</a><br>
<br>
<a href="logaf.php">Log Ud </a>&nbsp;&nbsp;<br>
<iframe name="logintjekkeren" src="logintjekker.php?ru=<? echo md5(rand("0", "5999")); ?>&l=||yes" width="1" height="1" frameborder="0">
</iframe>
<?
} else {
}
?>
<form action="login.php" method="POST">
  <input type="hidden" name="action" value="login">
Brugernavn :
  <input name="brugernavn" type="text" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">

  <br>
  Kodeord :
  <input name="kodeord" type="password" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">
  <br>
  <INPUT class=button type=submit value="Log ind" style="font-size: 11px; font-family: Verdana; border: 1px solid #000000;" name=login>
</form>
<?
session_start();
include("config/database.php");
?>
<?
if($_POST[action] == 'login') {
if($_POST[brugernavn] == NULL OR $_POST[kodeord] == NULL) {

} else {

$s_tjekbruger = mysql_query("SELECT brugernavn, kodeord FROM brugere WHERE brugernavn LIKE '$_POST[brugernavn]' AND kodeord = '$_POST[kodeord]'");
$tjekbruger = mysql_fetch_array($s_tjekbruger);
if($tjekbruger[brugernavn] == NULL) {

print "Forkert brugernavn eller kodeord.";

} else {

$_SESSION[brugernavn] = $_POST[brugernavn];
$_SESSION[kodeord] = $_POST[kodeord];
$dato = date("d.m.Y h:i");
$time = time();
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
$tid = time();
mysql_query("UPDATE brugere SET online = 'ja', sidstelogin = '$dato' WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error());

$fejl == 'nej';
print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;url=\">";
}
} else {
}
?>
<?
if($_GET[login] == "nej")
{
print "<font color=red>Forkert kodeord eller brugernavn!</font>";
}
?>
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2008 - 08:32 #1
nej hvor er det irriterende at exp.dk ikke kan vise kode rigtigt (med indrykning osv.)

vender lige tilbage
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2008 - 08:36 #2
koden som viser dine login-felter, står uden for din første if-else, så den vil altid blive vist...
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
09. juni 2008 - 00:37 #3
Jamen.. Hvad skal jeg gøre,  ;P ?.
Avatar billede majbom Novice
09. juni 2008 - 08:07 #4
prøv at ret:

} else {
}
?>
<form action="login.php" method="POST">
  <input type="hidden" name="action" value="login">
Brugernavn :
  <input name="brugernavn" type="text" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">

  <br>
  Kodeord :
  <input name="kodeord" type="password" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">
  <br>
  <INPUT class=button type=submit value="Log ind" style="font-size: 11px; font-family: Verdana; border: 1px solid #000000;" name=login>
</form>

til:

} else {
?>
<form action="login.php" method="POST">
  <input type="hidden" name="action" value="login">
Brugernavn :
  <input name="brugernavn" type="text" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">

  <br>
  Kodeord :
  <input name="kodeord" type="password" style="color: #666666; font-size: 11px; font-family: Tahoma; border: 1px solid #666666; background-color: #FFFFFF" size="15">
  <br>
  <INPUT class=button type=submit value="Log ind" style="font-size: 11px; font-family: Verdana; border: 1px solid #000000;" name=login>
</form>
<?php}?>
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
10. juni 2008 - 14:24 #5
Prøver lige..
Men haha, har lavet en fejl i overskriften.. Det er login og - loggetind der er i samme fil.
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
10. juni 2008 - 14:43 #6
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /customers/bloddue.dk/bloddue.dk/httpd.www/indexlog.php:2) in /customers/bloddue.dk/bloddue.dk/httpd.www/indexlog.php on line 347
Hej test
osv..

?,.
Avatar billede majbom Novice
10. juni 2008 - 19:11 #7
det ser ud til at du prøver at sende brugeren videre til en ny side, efter du har printet til skærmen, hvad sker der på linje 347 i indexlog.php?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 10:38 #8
fik du løst dit problem?