Avatar billede dechlis Nybegynder
26. maj 2008 - 14:04 Der er 1 kommentar

NAV vs. XAL

hej alle
Ved godt at der er sikkert mange der syntes det er dumt, men jeg har meget brugt for at forstå forskellen mellem de to programmer. Det skal ikke være dybt men fks.
Pris:
AddOns:
hvilken størrelse kan de håndtere:
OSV.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede alfalfadata Nybegynder
15. juni 2008 - 01:26 #1
Begreber:
1). "Dynamics Nav" hed tidligere Navigator, Navision, Navision financials og Navision Attain.
2). "Dynamics Xal" hed tidligere Concorde V4, Concorde XAL og Concorde C5 (begrænset og videre udviklet XAL version).

Teknik:
1). Nav kører i ægte relationsdatabase (Native/SQL) via Client/server.
    Ægte windowsprogrammel.
2). XAL kører i fildelingssystem eller speciel SQL opkobling.
    Gl. dosprogrammel med mulighed for visning i windows-mode.

I praksis vil jeg sige at XAL er død... gammel teknologi, som kun bliver holdt i live pga. der er mange eksisterende kunder, som Microsoft ikke vil miste.

De kan begge håndtere store datamængder (store GB-databaser) og op til et par hundrede brugere. Derefter bliver de begge for langsomme.

Prismæssigt koster de det samme eller ender på det samme når man har købt nødvendige moduler.

:-) Alfalfa