Avatar billede set Nybegynder
26. maj 2008 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CSS Styling af web.sitemap

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der gerne skulle være en slags dropdown menuer.
Jeg har fået lavet menuerne via CSS styling.
Jeg vil nu gerne have denne styling kædet sammen med den web.sitemap jeg har lavet, så man kan navigere mellem de enkelte sider.
Jeg har endnu ikke fundet en løsning, så jeg håber eksperten kan hjælpe med mit problem.
På forhånd mange tak.
Avatar billede set Nybegynder
26. maj 2008 - 14:00 #1
Her er min menu som gerne skulle bruges sammen med min sitemap

<div id="menubox">
    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu1',true)" onmouseout="skjulAlle()" id="topmenu1"><a class="knap"
    href="~/Default.aspx">Velkommen</a>
            <div class="submenu" id="menu1">
                <!--div><a class="knap" href="test/blank.php">Generelt</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Retrograde</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Jordnære</a></div-->
              </div>

    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu2',true)" onmouseout="skjulAlle()" id="topmenu2"><a class="knap" href="java script:void(null)">Gavekort</a>
        <div class="submenu" id="menu2">
                <div><a class="knap" href="~/Gavekort/Gavekort.aspx">Produkter</a></div>
                <div><a class="knap" href="~/Gavekort/Financiering1.shtml">Financiering</a></div>
          </div>

    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu3',true)" onmouseout="skjulAlle()"  id="topmenu3"><a class="knap"  href="java script:void(null)">Produkter</a>
            <div class="submenu" id="menu3">
                <div><a class="knap" href="~/Private/Produkter/ProdukterP.shtml">Produkter</a></div>
                <div><a class="knap" href="~/Private/Financiering/FinancieringP.shtml">Financiering</a></div>
                <!--div><a class="knap" href="#">Jorden</a></div>
                <div><a class="knap" href="#">Mars</a></div-->
            </div>

    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu4',true)" onmouseout="skjulAlle()" id="topmenu4"><a class="knap"  href="java script:void(null)">Support</a>
            <div class="submenu" id="menu4">
                <div><a class="knap" href="~/Kontakt/Kontakt.shtml">Kontakt</a></div>
                <!--div><a class="knap" href="test/blank.php">Saturn</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Uranus</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Neptun</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Pluto</a></div-->
            </div>

    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu5',true)" onmouseout="skjulAlle()" id="topmenu5"><a class="knap"  href="java script:void(null)">Om os</a>
            <div class="submenu" id="menu5">
                <!--div><a class="knap" href="test/blank.php">Solnære kometer</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Oort-skyen</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Udstrækning</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Masse</a></div-->
              </div>

    <div class="topmenu" onmouseover="expand('menu6',true)" onmouseout="skjulAlle()" id="topmenu6"><a class="knap"  href="java script:void(null)">Login</a>
            <div class="submenu" id="menu6">
                <!--div><a class="knap" href="test/blank.php">Solnære kometer</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Oort-skyen</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Udstrækning</a></div>
                <div><a class="knap" href="test/blank.php">Masse</a></div-->
              </div>

Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. maj 2008 - 22:23 #2
brug denne,
http://www.codeplex.com/cssfriendly

og se en learn video her:
http://www.asp.net/learn/videos/video-185.aspx

men i det her tilfælde skal du bruge .net's egen menu...

ellers skal du tilføje den dynamisk fra din .cs eller .vb kode, evt vha. en usercontrol
Avatar billede set Nybegynder
29. maj 2008 - 20:48 #3
Har valgt en anden løsning, så jeg lukker.