Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 08:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

grafikkort og PSU, hvordan er det lige

Hej.
Har lige købt et nyt grafikkort inno3d 9600gt oc (700MHz / 1900MHz), det kører fint nok, men den anden dag poppede der en meddelse op, der sagde noget i retningen af: Nvidia har sænket performance pga. manglende eller forkert strøm, så der ikke opstod skade på kortet. Jeg testede så for at se om det var blevet ændret med RivaTuner(kender ikke andet, der læser core på gfxkort), her sagde den sådan om core clock og memory clock:
700 MHz / 950.40Mhz og shader var på 1600MHz. Det er jo ligesom ikke lige det jeg købte det som. : /

Min PSU:

AC Input:  |                230V, 50Hz, 4A              |
DC Output: | +3.3V | +5V | +12V | +5Vsb | -12V | -5V | PG |
    Peak: | 26A  | 35A | 18A  | 2.0A  | 0.8A | 0.5A|    |
Max.Power: |        380W        | 10W  | 9.6W | 2.5W|    |
          |                      400W                    |

Håber jeg har postet nok info nu :)
Hvad skal / kan jeg gøre atm : / ? ny PSU eller hvordan ser det ud ?! og hvis I kan forklare lidt omkring tingene ville det være rart :D altså shader clock osv. og hvor mange amps, der skal være på 12V rail, og hvor mange man skal have af dem??. En del spørgsmål ^^
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 09:08 #1
Umiddelbart har du ampere nok på din 12V linje, med mindre du har tilsluttet et eller andet ekstraordinært.

Men spørgsmålet er om de er stabile - hvilken psu er der tale om?
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 09:13 #2
Det var hurtigt :) det er en NorthQ Model: NQ-4001AL

Det skema blev ikke lige så flot, som da jeg stillede det op : /

Læste ellers et sted at 12V skulle have 26A eller noget, hvor min så kun har 18A(på peak), men det er altså ikke helt rigtigt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 09:20 #3
Nej, dit kort bruger ikke meget mere end 60W, hvilket giver 5A.

Så med mindre du har ekstraordinært mange blæsere/HDD tilsluttet, så er din psu stor nok.

Jeg ville sætte indstillinger tilbage og se om kortet fungere korrekt.

Sker det samme igen, kan det være din psu, der levere ustabil spænding.
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 09:25 #4
okay.. hvordan skal jeg sætte indstillingerne tilbage ? med et overclock tool ? :(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 09:29 #5
Rivatuner
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 09:32 #6
damn :P hader OC tools.. tænkte der måske var en knap: Return to default :P
men prøver :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 09:34 #7
Det er også muligt der er, men så skal du se på den medfølgende software fra Inno3D.
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 11:23 #8
hmm .. har siddet og kigget lidt efter det, men det er der ikke noget af. Har så holdt øje med rivatuner, samtidigt med at jeg kørte en 3dmark06 test. Den fik ca. 10 point højere end den gjorde inden jeg fik den fejlmeddelse. Så den har åbenbart hele tiden kørt med den lave memory clock. Kan man stole på rivatuners hardwaremonitor ?? For der mangler jo ca. 1GHz på memory clocken, hvilket er ret meget.

den kører 700 MHz / 950.40MHz og 1600 MHz på shaderen. hvor standard er 1625 MHz og mit er jo lavet OC. så jeg ved ikke helt hvad det så kan betyde : / eller hvad jeg skal gøre ved det.  ?!?!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 11:44 #9
Det passer da meget godt med specs.

Husk, at du skal gange RAM frekvensen med 2 ;)
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 11:45 #10
argh .. :P hvorfor skal man det ?? ^^ og hvorfor er shaderen så lavere end den er på standard kort ? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 12:03 #11
DDR = Double Date Rate

Nu ved jeg ikke lige, hvad din shader clock bør være?
Avatar billede ini Nybegynder
26. maj 2008 - 12:18 #12
ah jah. Det gør jeg faktisk heller ikke, men undrer mig bare over at den er lavere end den er på standard kort .. kan ikke finde nogen steder hvad den skal være på.

Men ja okay, kan godt se det faktisk var ret simpelt med DDR ;) hehe.
Det var jo så det, tak for hjælpen min ven. Læg et svar .)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 13:27 #13
Velbekomme :)