Avatar billede pedalkurwa Nybegynder
24. maj 2008 - 21:21 Der er 6 kommentarer

Indhente indhold fra cookie

Hey experter!

Jeg er ved at lave noget "sjov" der skal hente indholdet fra en cookie ind i en string variabel, og så sammenligne værdien med et præ-defineret sæt. lige nu ser det således ud:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        try
        {
            if (Request.Cookies["Cookie"] != null)
            {
                string strLang = Convert.ToString(Request.Cookies["Cookie"].Value);

                if (strLang == "DK")
                {
                    Response.Redirect("SitesDK/Default.aspx");
                }
                else if (strLang == "UK")
                {
                    Response.Redirect("SitesUK/Default.aspx");
                }

        catch (Exception exception)
        {
            Response.Cookies["Cookie"].Value = "DKTabel";
            Response.Cookies["Cookie"].Expires = DateTime.Now.AddYears(1);

            string strLang = Convert.ToString(Request.Cookies["Cookie].Value);

            Response.Redirect("SitesDK/Default.aspx");
        }

Problemet er at når man ikke har den cookie, kommer der en fæl fejl >>System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters<< hvilket jeg tolker som en fejl ved at requeste en cookie der ikke findes.

catch funktionen skulle jo så netop fange denne fejl og oprette den omtalte cookie, men den fejler på mystisk vis :/

hvad har jeg overset?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2008 - 21:32 #1
Fejlen kommer ikke fra den kode du viser.

Der er en fejl fra din database adgang (som bruger OLE DB).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2008 - 21:33 #2
Du får ikke en OleDb fejl i den kode du viser her - den fejl kan du kun få i kode der bruger OleDb
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2008 - 21:34 #3
;)
Avatar billede pedalkurwa Nybegynder
24. maj 2008 - 21:40 #4
men koden relaterer jo ikke engang til databasen :S

er det fordi den har en unødig using system.data.oleDb; ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2008 - 21:42 #5
Men det gør dine 2 default.aspx-side vel - bruger OleDb altså.
Avatar billede pedalkurwa Nybegynder
24. maj 2008 - 21:48 #6
humm ja, jeg er en tard, der var en ufærdig SQL sætning på default.. som jo var blevet ordnet på en anden computer, ak ja.