Avatar billede asn24 Nybegynder
22. maj 2008 - 15:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find by ud fra postnummer virker ikke.

Hejsa.

Jeg har for noget tid siden lavet et script der fanger et by navn ud fra et postnummer indtastet i et felt, for så selv at smide det ind i et andet felt. Dog har jeg idag opdaget at det ikke længere virker.

//Lyt på felt
var postRequest;
    function getPostal_pickup(zipCode){
        postRequest = createRequest();
        alert('1');
        postRequest.open("GET",nocache("http://cargonord.web01.befree.dk/booking/modules/getPostal.php?postal=" + escape(zipCode)),true);
        alert('2');
        postRequest.onreadystatechange = insertPostal_pickup;
        alert('3');
      postRequest.send(null);
    }

//Indsæt by navn i felt.
function insertPostal_pickup(){
        if (postRequest.readyState == 4) {
            if (postRequest.status == 200) {
                document.getElementById("pickup_autoCity").value = postRequest.responseText;
            }

//xmlHttpRequest

    // Create a HTTP Request, which works cross browser.
function createRequest(){
  var request = null;
  try {
    request = new XMLHttpRequest();
  } catch (trymicrosoft) {
    try {
      request = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
    } catch (othermicrosoft) {
      try {
        request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
      } catch (failed) {
        alert('Din browser er ikke understøttet. Opdater venligst din browser.');
      }
  if(request != null){
    return request;
  }

// IE seems to be caching GET requests, add a garbage parameter, to ensure the query string changes.
function nocache(url){
  if(url.indexOf('?')>=0) {
    return url + '&garbage='+ Math.random();
  }else{
    return url + '?garbage='+ Math.random();
  }

Jeg får nu denne fejl når jeg prøver at køre scriptet:

uncaught exception: Adgang nægtet til kaldemetoden XMLHttpRequest.open

Håber i har et svar der ude :)
Avatar billede w13 Novice
22. maj 2008 - 15:48 #1
Jeg tror bare ikke, du kan kalde et andet domæne, dvs. en http-adresse. Prøv med en adresse på din egen server.
Avatar billede asn24 Nybegynder
22. maj 2008 - 15:55 #2
Det virkede .. Havde åbenbart glemt at teste det da jeg flyttede domæne, tak! - Smid et svar :)
Avatar billede w13 Novice
22. maj 2008 - 16:59 #3
;)