Avatar billede pazau Nybegynder
20. maj 2008 - 23:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Redigere Javavripts virkning

Hej alle.

Jeg har et irritterende problem med Mozilla Firefox. Og det er at jeg gerne ville kunne højreklikke selvom et script forhindrer det.

F.eks. hvis jeg højreklikker og gerne vil gemme et billede, så kommer der et vindue op og siger at det ikke er tilladt at kopiere billedet.

Jeg kan selvfølgelig bare gå ind og deaktivere Javascript, men så kan billedet ikke åbnes i den størrelse jeg gerne vil have det i.

Andet kunne være at åbne billedet, deaktivere Javascript, og så kan jeg højreklikke og gemme billedet.

Men det er vildt frustrerende at skulle gøre det hver gang.

Havde tænkt noget i retning af at jeg skal skrive about:config i søgebkjælken, og redigerer en nøgle derinde.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2008 - 23:18 #1
If a dialog box opens whenever you right-click, could can often get around it by the following sequence:
Hold the right mouse button, hit enter to close the dialog box, and then release the right mouse button.

( http://www.tech-recipes.com/html_tips501.htmlhttp://www.tech-recipes.com/html_tips501.html )
Avatar billede pazau Nybegynder
20. maj 2008 - 23:44 #2
Hjælper ikke. Boksen kommer når jeg slipper højre museknap. Og kan derfor ikke gøre som beskrevet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. maj 2008 - 00:12 #3
Du kan lave en bookmark, der afvikler en linie kode, der overskriver handlingen der bliver afviklet når man højreklikker..

Opret et nyt bogmærke/bookmark og indsæt følgende som adresse/url:

java script: document.onmouseup = function() { return true }; void(0)

Hvis det ikke hjælper, smid et link til den side du ikke kan bruge højreklik på.
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2008 - 13:20 #4
<ole>

- og udvid den meget gerne til:
    java script: document.onmouseup = document.oncontextmenu = function() { return true }; void(0)

/mvh
</bole>
Avatar billede pazau Nybegynder
26. maj 2008 - 20:38 #5
<Thesurfer> Det er www.arto.dk og www.myvoice.dk

På Arto kan jeg ikke højreklikke i billedgallerierne på de forskellige profiler og på Myvoice kan jeg ikke højreklikke på profilbillederne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. maj 2008 - 22:47 #6
Jah, myvoice har da gjort det lidt besværligt (jeg har ikke tjekket arto.dk)

Men lad os nu sige du står på: www.myvoice.dk og har trykket på "Nyeste", og ser et lille billede du vil se i stort.

Højreklik på billedet, og vælg "Vis billede". Så er du måske på:

    http://s.myvoice.dk/28/280219/f5dccb3d81_profil.jpg

Så går du op i adresselinien og ændrer "profil" til "big":

    http://s.myvoice.dk/28/280219/f5dccb3d81_big.jpg

Så har du det store billede...hvis det var det du ville.

PS: Kun afprøvet i FF - man skal jo kun besøge steder man har tillid til med IE.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2008 - 22:17 #7
Jeg har lavet en "lille" stump kode til myvoice.dk, der fixer linksne til billederne. Koden skal bare stå på 1 linie, og kan gemmes som en bookmark.
Koden er testet i Opera og Internet Explorer.. der skal nok rettes lidt hvis det også skal virke i Firefox..

Koden:

java script: f = null; s = document.frames; for(i=0,n=s.length;i<n;i++) { if(s[i].location.href.indexOf("lister.php") > -1) { f=s[i]; break; } } if (f) { x=f.document.links; for(i=0, n=x.length;i<n;i++) { k = x[i]; if (k.href.indexOf("visbillede") > -1) { k.href = k.childNodes[0].src.replace("profil","big"); } } } void(0)

Jeg har forkortet variabelnavnene ned, så koden ikke fylder så meget..

f: frame (ental)
s: frames (flertal)
n: len (antallen af iterationer)
x: links (flertal)
k: link (ental)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2008 - 22:18 #8
Jeg glemte lige at nævne, at profilbillederne så peger på de store billede, og åbner i samme frame som de er i.

Hvis billederne skal åbne i et nyt vindue, kan man bare holde SHIFT tasten nede, når man klikker på billederne.

Man kan også bare højreklikke på de små billeder, og vælge "Gem som" (eller "Save as")..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2008 - 22:23 #9
Hmm.. Så vidt jeg lige kan se, er der ingen problemer med højreklik på arto.dk ?

Smid lige et link til den side du ikke kan bruge normalt.. et direkte link til siden, vil være bedst.
Avatar billede pazau Nybegynder
28. maj 2008 - 16:33 #10
Sjovt nok er denne ordning blevet lavet om så, før jeg oprettede denne tråd der kunne man ikke højreklikke på Arto.dk

Men <erikjacobsen> og <thesurfer> smid et svar, så får i jeres velfortjente point. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2008 - 16:41 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2008 - 22:45 #12
Her er et svar fra mig..