Avatar billede tinux Nybegynder
20. maj 2008 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bittorrent klient på NAS

Jeg overvejer at købe en NAS-case (eller hvad man nu kalder sådan en) og stoppe en harddisk i den. Det er imidlertid mest for sjov så den skal ikke være for dyr. De billigste jeg har set (RaidSonic ICY BOX IB-NAS901-B og D-Link DNS 313 1-Bay) ser dog ikke ud til at have en bittorrent-klient hvilket er afgørende at jeg gider at investere i den. Hvis man skal have fx en Synology bliver lidt for dyrt i forhold til den morskab jeg forventer at få ud af det. Mit spørgsmål er derfor om det kan lade sig gøre at installere en bittorrent-klient på en af de billige, enten med det medfølgende firmware eller ved at installere Openfiler eller FreeNAS eller lignende?
Avatar billede swiatecki Novice
20. maj 2008 - 16:50 #1
Du kan også kigge på thecus ;)
Avatar billede tinux Nybegynder
20. maj 2008 - 19:30 #2
Thecus ser også nice ud men er lige lidt for dyr. Selvom der ikke er langt fra de to billige modeller jeg har fundet til de lidt dyrere så krydser de alligevel en magisk grænse. Så jeg ville allerhelst bare banke noget nyt software i en af de billige hvis det altså kan lade sig gøre!
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
07. juli 2008 - 22:46 #3
Prøv at kigge på synology.com de har torrent klient. og virker ganske glimrende.
Avatar billede tinux Nybegynder
08. juli 2008 - 20:49 #4
Ja jeg har godt kigget på dem, men igen er de lige lidt for dyre! Men ellers tak.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
08. juli 2008 - 22:19 #5
Til gengæld får du meget glæde af den, især hvis du læser om den i deres forum. den kan moddes ganske voldsomt. ellers er en Linksys Network Storage link, også ganske brugbar. De andre du snakker om, er medst til en rigtig computer du aligevel ikke bruger. og de kan vel også ænmdres til at med bt-client.
Den lille synology ds 106j er ikke så dyr, og virker med ata diskene. så det kanm gøres rimeligt billigt hvis du allerede har en 80 - 120 disk du ikke bruger.
Avatar billede tinux Nybegynder
08. juli 2008 - 23:22 #6
Ok, tak! Det vil jeg overveje!
Smid et svar så sender jeg point!
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
09. juli 2008 - 09:17 #7
svar, god fornøgelse.