Avatar billede sdfh Nybegynder
20. juni 2001 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Programmering af services til NT

Jeg er ved at lave et program som ligger og sover indtil den skal overføre nogle filer og nogle data fra en db.
Programmet er dermed afhængigt af at sql-serveren kører, men skal stadig være uafhængigt af om en bruger er logget ind eller ej.
Altså kort og godt \"Hvordan laver man et program som ligger som en service i nt?\"
Har det noget med registreringsDB\'en?
Kan man lave et setup-prog?
Kan Visual studio generere noget for mig?
Avatar billede winkill Nybegynder
20. juni 2001 - 15:06 #1
For at lave en NT-Service i VB6.0 (på en win2000) skal du bruge ntsvc.ocx filen. Da denne er single-threaded er det vigtigt at din applikation også er single-threaded. Dette kan ses i Project Properties under fanebladet General, i sektionen Threading Model.
Avatar billede sdfh Nybegynder
20. juni 2001 - 15:40 #2
Til Winkill
Sorry jeg burder havdet skrevet at det er på NT 4!
Hvordan bruger man ntsvc.ocx?
Jeg kan ikke vælge \"threading model\", felterne er grå!
Kan du ikke være mere malende i beskrivelserne:-)
Avatar billede sdfh Nybegynder
20. juni 2001 - 15:42 #3
Til winkill igen
Jeg ved ikke hvilket type project jeg skal vælge osv..
jeg roder normalt ikke med Visual Basic
Avatar billede winkill Nybegynder
22. juni 2001 - 10:18 #4
sdfh > Hvis du ikke kan vælge \"threading model\" så burde det ikke være noget problem - ellers kommer der en advarsel når du tilføjer ntsvc.ocx\'en - den (ocx\'en) skulle i øvrigt gerne stå under Project -> Components som \"Microsoft NT Service Control\".

Jeg har desværre ingen reference til NT Service Control, men den skulle være til at gennemskue når du får den ind i dit projekt.
Avatar billede sdfh Nybegynder
22. juni 2001 - 11:13 #5
Til winkill
Skal man udvikle på nt for at have adgang til den component (Jeg kan ikke finde den hverken som fil eller component, hvor finder jeg den)?
Er det et problem med pointene så sig til så smider vi nogle flere på!
Avatar billede winkill Nybegynder
22. juni 2001 - 12:58 #6
Point er ikke vigtigt, jeg ved bare ikke så meget om kodning til NT4. NT Service Control er med i VB6 (eller med den nyeste VB Service Pack) om den virker til NT4 ved jeg ikke. Hvis ikke, så skal du nok have fat i WinAPI referencen på msdn.microsoft.com/library men der står jeg af...