Avatar billede teleskop Nybegynder
19. maj 2008 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Add UserControl med Loadcontrol, men hvordan med properties?

Hello

Jeg tilføjer en dynesmisk usercontrol med loadcontrol i .vb således:

Dim uc As UserControl = DirectCast(LoadControl(controlPath), UserControl)
PlaceHolder1.Controls.Add(uc)

Men jeg vil gerne overføre nogle værdier (via properties) til min usercontrol, men hvordan fanger jeg dem?

På forhånd tak :)
Avatar billede mikalj Nybegynder
21. maj 2008 - 08:38 #1
Nu er det her eksemlpel godt nok i C#, men du kan nok gennemskue det alligevel.
lav properties i din usercontrol

public partial class EksempelUsercontrol : System.Web.UI.UserControl
{
    public string VærdiXYZ
    {
        get { return TextBoxVærdi.Text; }
        set { TextBoxVærdi.Text = value; }
    }
    public int EtTal
    {
        get
        {
            if(ViewState["EtTal"] != null)
                return (int)ViewState["EtTal"];
            return 0;
        }
        set { ViewState["EtTal"] = value; }
    }
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { }
}

Når du så loader din usercontrol kan du tilgå dens properties.

EksempelUsercontrol uc = (EksempelUsercontrol)Page.LoadControl("/EksempelUsercontrol.ascx");
uc.VærdiXYZ = "Ekstraordinært!";
uc.EtTal = 42;
PlaceHolderDer.Controls.Add(uc);

Som du kan se vil den ene property sætte teksten i en af usercontrollens textboxe, mens den anden bare vil gemme en værdi i usercontrollens viewstate.
Avatar billede teleskop Nybegynder
21. maj 2008 - 15:30 #2
thanx ...kommer du med et svar :)
Avatar billede mikalj Nybegynder
21. maj 2008 - 18:06 #3
svar