Avatar billede nusser Nybegynder
20. juni 2001 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

load i to frames fra en anden...

Jeg har en side hvor der er to frames (A og B). På denne side har jeg lavet et link til et sitemap der åbne i et nyt vindue. spørgsmålet er, hvordan kan loade i begge frames samtidig (i både A og B) fra sitemappet?

Her er et stykke kode som måske forklarer det lidt mere:(sitemap.html)

<a onClick=\"parent.bottomFrame.location.href = \'museum_mouse_over.html\';\" target=\"mainFrame\" href=\"museum.html\" style=\"text-decoration:none;\">
MUSEUM</a>

Jeg får den fejlmeddelelse at dette er ikke et objekt. Hvad gøre jeg forkert?
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:13 #1
Jeg forstår ikke helt (tror jeg) ... vil du åbne to sider i to forskellige frames med ét link?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 13:19 #2
frame navnet skal staves PRÆSIS som i din name=\"rammenavn\" parameter i frameset filen. samme store og små bogstaver.

Der er ikke nogen fejl i din kode jeg kan pege på.

det sitemap du åbner bliver det åbnet fra en af rammesiderne (der sidenhen bliver udskiftet) eller fra frameset filen?

Hvis det er fra frameset filen kan du addressere de to rammer med:

<a onclick=\"opener.bottomFrame.location.href=\'museum_mouse_over.html\';opener.mainFrame.location.href=\'museum.html\'\" href=\"#\">Museum</a>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 13:25 #3
Hvis det blev åbnet fra en af rammeren skal du udskifte \"opener\" i linket ovenfor med \"opener.parent\" (begge steder)
Men jeg er ikke 100% på at det vil blive ved at virke efter rammen skifter indhold første gang.
Avatar billede nusser Nybegynder
20. juni 2001 - 14:41 #4
Det virket sgu! Mange tak.