Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2008 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

BBKoder i mit asp forum

Jeg har været inde og læse lidt i andre spørgsmål her inde.
Men er ikke blevet helt vildt klogere.

Jeg vil bare gerne have en lille undervisning i at lave en fil der kan oversætte koderne til HTML og hvordan man putter det ind i de tekst felter som udskriver data med BB-koder.

Er der nogle danske sider der kan hjælpe mig.
Eller kan i?

Jeg skal sådan set bare bruge disse koder:
[Center][/center]
- tekst farve

[size=XX][/size] tekst størrelse

Jeg kan nok først kigge på det i aften måske først imorgen.
Men det vil være dejligt at komme hjem i aften og kunne læse mig til noget mere :)

/DDD
Avatar billede w13 Novice
18. maj 2008 - 12:34 #1
Altså hvis jeg forstår dig korrekt, så vil du bare have mulighed for at kunne indtaste ovenstående kommandoer, og når posten så bliver vist, er kommandoerne erstattet af HTML-koder.

Til
og kan du jo bare bruge replace:

string=replace(string,"[center]","<p style=""text-align:center"">")
string=replace(string,"
","</p>")

string=replace(string,"[b]","<span style=""font-weight:bold"">")
string=replace(string,"
","</span>")

Hvad angår resten, skal der bruges reg.exp., og det er ikke lige mit felt.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2008 - 12:51 #2
Helt rigtigt... Tak w13. Ærgeligt resten ikke er dit felt.

Okay.
Kan man samle de der replace sætninger i en fil med reg.exp?
Og så på en måde sætte den ind i mit dokument med nogetg include?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2008 - 18:20 #3
Tror jeg flytter spørgsmålet over i et nyt spørgsmål..

Vil du have nogle point w13?
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 19:35 #4
Tjoeh, en bare en smule så. :)
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 18:52 #5
Jeg takker. :)