Avatar billede a330 Nybegynder
17. maj 2008 - 19:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Mail setup

Hvordan får jeg sat min mail funktion på min testserver (wamp)
så jeg kan bruge Danhost asmpt server når jeg sender mail fra min testserver. Jeg kan sagtens få det til at virke når jeg er på mit lokale bredbånd derhjemme (cybercity) med:
SMTP = vip.cybercity.dk
smtp_port = 25
i min php.ini

Men vil have det til at virke på andre netværk. Har prøvet med
SMTP = asmtp.danhost.dk
username = mit brugernavn
password = mit password

men det virker ikke...........?
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. maj 2008 - 20:58 #1
Du kan ikke bruge andres mailserver hjemmefra.
Du er henvist til din udbyders smtp ellers kun localhost
Avatar billede a330 Nybegynder
17. maj 2008 - 22:55 #2
Hvad kan jeg ellers gør, kan jeg installere noget, evt maileserver program eller lign så jeg kan få det til at virke?
Avatar billede a330 Nybegynder
17. maj 2008 - 22:57 #3
For oplysning, så bruger jeg Danhosts mail server på samtlige min email adresser uden problemer..
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. maj 2008 - 23:40 #4
Du kan ikke så vidt jeg ved ikke gøre noget.
Du kan ikke bruge Danhosts smtp server for at sende mail hjemmefra, du kan hente fra  Danhosts mail server men det er en anden sag.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:47 #5
Hvis du fx. implementerer PHP classen PHPmailer i dine scripts kan du der igennem definere hvilken SMTP server der skal bruges (Kan også håndtere servere med Auth)
Avatar billede a330 Nybegynder
17. maj 2008 - 23:59 #6
Når jeg nu bruger deres asmtp server til at sende mail via mine mail programmer (outlook, thunderbird), burde det så ikke være muligt at få php til at sende, evt via localhost og en mailserver.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 00:01 #7
Så smid en Local mailserver op som Relayer via Danhost

Jeg vil tro at MailEnable kan gøre det.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 00:03 #8
Eller kod dine mailscript med phpmailer classen

Så har du fjernet endnu en fejlmulighed, nemlig at den lokale mailserver er nede.
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 00:04 #9
Er det nemt at sætte op, noget som jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 00:21 #10
Et stykke tid siden jeg har rodet med MailEnable, men ikke andet end at den sættes til at Relaye i stedet for at sende direkte
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 00:22 #11
ok prøver at kigge på det
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2008 - 11:06 #12
Det kan lade sig gøres som leif siger med mail relay.
Men jeg betvivler meget stærkt at Danhost accepterer det.
For hvis Danhost opdages at virke som open relay mail så er jeg sikker på at de ender på DNS-based Blocking Lists.
Jeg sku som server admin virkeligt fået kolde fødder hvis jeg haft en mail server som accepteret mail relaying.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 11:24 #13
per-olof -> Det er jo ikke et Åbent MailRelay de kører, de er beskyttet af Brugernavn og Password og der er muligvis krav om at afsender domæne er oprettet i deres systemmer.
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 11:31 #14
Umiddelbart ser det ikke ud som det kan lade sig gøre, har prøvet at sætte MailEnable som localhost, og sætte mit domæne op som afsender altid. men iflg loggen i MailEnable bliver den afvist af danhost. Prøver at lege lidt med opsætningen...
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 11:54 #15
Og du sætter Auth til således at den bliver autoriseret ?

Hvad siger loggen præcist ?
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 12:04 #16
Det vil jeg mene, men iflg loggen lyder det ikke sådanne

fejl:
503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server.    235    32
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 12:19 #17
Umiddelbart er Auth ikke sat til
Avatar billede showsource Seniormester
18. maj 2008 - 12:22 #18
Med lidt held, kan du bruge:

SMTP = ditbrugernavn:ditkodeord@asmtp.danhost.dk
Avatar billede showsource Seniormester
18. maj 2008 - 12:22 #19
I php.ini altså :O)
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 12:28 #20
Det er vist også sådan at du skal lave din SmartHost i mailenable
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 12:29 #21
Hey, næ, de har fået lavet at man blot kan sætte det ind. Men bruger du så korrekte port ?
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 13:23 #22
Jeg har hakket af i smart host enable, med samme port instillinger som i mine mail programmer.

Som jeg har forstået det med smart host, ville den blive brugt lige meget hvilken domæner der bliver sendt fra på localhost..?
Avatar billede a330 Nybegynder
18. maj 2008 - 13:58 #23
Så virker det...

Under relay - allow relay for privileged IP ranges, skulle man sætte "granted relay rights"

Så er den selvfølgelig helt åben for spammers, men da min testserver ikke ligger online er det ikke noget problem...

Læg nogle svar...
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 14:54 #24
Det er en mulighed en anden er også at lade den stå som den gjorde og tilføje den/de IPadresser som måtte bruge den til at relaye med
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 17:52 #25
Lukketid ?