Avatar billede bodyguard Nybegynder
17. maj 2008 - 13:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP Mailer skal gentages, men skaber fejl.

Hej E.

Jeg har lavet et simpelt script som tjekker om alle inputs er med value Ja, hvis ikke skal der sendes en e-mail, hvis det kun er ét Ja kommer der også en e-mail, men hvis der er to sender den to af samme e-mail og hvis der er tre value Nej eller flere så kommer der slet ingen email...

Håber der er nogen som kan hjælpe?

<!--#include file="forbindelse.asp"-->
<%
    strSQL = "SELECT * FROM tjekliste WHERE kundeid = '"& session("kunde") &"' ORDER BY overskrift ASC"
    objRec.Open strSQL, objConn, 3, 1, 1

        response.write "<strong>Mangler</strong><br>"

    while not objRec.EOF
    strCount = strCount + 1

    Udstyr = "tjek"& objRec("id") &""

    if request.form(""& udstyr &"") = "Ja" then
    'Super
    else

'Afsender en e-mail
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
    Mailer.ContentType = "text/html"
    Mailer.FromName  = "web@GroupG9.dk"
    Mailer.FromAddress= "web@GroupG9.dk"
    Mailer.RemoteHost = "smtp.wannafind.dk"
    Mailer.AddRecipient "KSN", "mjz@groupg9.dk"
    Mailer.Subject    = "VagtWeb - Udstyrskontrol"

    BodyText = BodyText & "<TABLE style='FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: Verdana; TEXT-DECORATION: none' width='100%' align=center border=0><TBODY><TR><TD vAlign=top align=middle><TABLE style='FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: Verdana; TEXT-DECORATION: none' cellSpacing=1 cellPadding=0 width='80%' bgColor=#aaaaaa>"
    BodyText = BodyText & "<TBODY><TR><TD style='font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000; height: 20px;' bgColor=#dddddd>&nbsp; <strong>UDSTYRSKONTROL</strong></TD></TR>"
    BodyText = BodyText & "<TR bgcolor=#ffffff><TD align=middle><TABLE cellSpacing=0 cellPadding=6 width='100%' border=0><TBODY><TR><TD>"
    BodyText = BodyText & "<font face=verdana size=2>En medarbejder har opdaget manglende udstyr:<br><br>"
    BodyText = BodyText & "<table bgcolor=#ffffff style='FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: Verdana; TEXT-DECORATION: none' border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=300>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td width='30%'>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td width=""70%"">&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td><font face=verdana size=2><b>Medarbejder:<br></b></font></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;&nbsp;" & session("fuldenavn") & "&nbsp;(#" & session("nummer") & ")<br></td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td><font face=verdana size=2><b>Mangler:<br></b></font></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;&nbsp;" & objRec("overskrift") & "<br></td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td><font face=verdana size=2><b>Beskrivelse:<br></b></font></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;&nbsp;" & objRec("beskrivelse") & "<br></td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td><font face=verdana size=2><b>Kontrol tid:<br></b></font></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;&nbsp;" & Now() & "<br></td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td><font face=verdana size=2><b>IP adresse:<br></b></font></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;&nbsp;" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "<br></td></tr>"
    BodyText = BodyText & "<tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr>"
    BodyText = BodyText & "</table><hr style=height: 1px>"
    BodyText = BodyText & "<font face=verdana size=2></font>"
    BodyText = BodyText & "<br><br><br>Mvh.<br> GroupG9.dk's mailing system.</font>"
    BodyText = BodyText & "</TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE>"

    Mailer.BodyText  = BodyText

    end If

    objRec.MoveNext
    Wend
    response.redirect "../beskedcenter.asp"
Avatar billede w13 Novice
18. maj 2008 - 12:27 #1
Hvad er fejlen, siger du?
Avatar billede bodyguard Nybegynder
25. maj 2008 - 23:10 #2
F.eks. hvis tre feldter har værdien nej, så sender den tre emails, men med det samme indhold, hvor idéen er at den skal sende en email med hvert "problem"...
Avatar billede bodyguard Nybegynder
31. august 2009 - 21:54 #3
Lukket