Avatar billede the_raze Nybegynder
15. maj 2008 - 13:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskrive fejl hvis elementId ikke er sat

Hejsa,

Jeg har den del sider, som har ?ElementId=NUMMER bag ved sig.

Jeg vil gerne have det sådan, i min PageBaseClass (Nedarver fra System.Web.Page), som alle mine code-behind filer nedarver fra, at den laver et tjek for om elementId er sat.

Hvis dette IKKE er tilfældet, skal den udskrive en fejl i masterpage'ns content-pane. Og IKKE udskrive resten af indholdet på den pågældende side. Jeg vil bare have den til at skrive en fejl.

Hvordan gøres dette? Skal måske lige sige, at hvis det er på siden ViewCase.aspx at fejlen sker, så vil jeg gerne stadig have at det er ViewCase.aspx der står i adresse-linien, så vil derfor helst undgå redirects til fejl-sider. :)

Hva er den bedste måde at gøre dette på?
Avatar billede the_raze Nybegynder
16. maj 2008 - 12:25 #1
Nu har jeg oprettet 2 properties i min Main.master

Henholdsvis en PlaceHolder ved navn Content og en Label ved navn GlobalError.

Hvis man så ender på en side, hvor elementId == 0, så tilgår jeg disse 2 properties i min masterpage.

Views_Shared_Main master = (Views_Shared_Main)Master;
master.Content.Visible = false;
master.GlobalError.Text = "<strong>Fejl</strong<br/>ElementId er ikke sat";

Er det evt muligt at jeg kan gøre dette i min PageBaseClass, som alle mine sider nedarver fra? Synes jeg har problemer med at "se" min masterpage fra den PageBaseClass

Any ideas?
Avatar billede the_raze Nybegynder
22. marts 2009 - 19:39 #2
Lukker