Avatar billede mini-me Nybegynder
15. maj 2008 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med antal uger

Hej,

Jeg sidder med at problem.

Jeg har 2 datoer, en start og slut dato som jeg skal have til at give mig antallet af uger - men kan ikke få det til at virke.

Eks. hvis nu jeg antallet af dage imellem start og slut er 15 dage skal det være 3 uger, er det 14 dage skal det være 2 uger er det 21 dage skal det være 3 uger osv.

Har prøvet med tmpWeekStr = dateDiff("w", strFrom, strTo)

men det giver ikke det korrekte resultat, eks. ved 15 dage skriver den 2 uger.

Nogen der lige kan hjælpe?
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2008 - 11:24 #1
Hvis du ta'r det i dage, kan du vel få det mere præcist:

tmpWeekStr = dateDiff("d", strFrom, strTo)
tmpWeekStr = tmpWeekStr / 7

Så får du det som kommatal, hvis det ikke går op i 7.
Så ville der selvfølgelig også kunne laves en funktion, som rundede op, hvis det blev aktuelt.
Avatar billede mini-me Nybegynder
15. maj 2008 - 11:25 #2
Ja men hvad skal jeg med det kommatal? Jeg skal ikke runde ned men op, hvis det er 15 dage så skal det være 3 uger.
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2008 - 11:30 #3
Ja, netop.

tmpWeekStr = round(dateDiff("d", strFrom, strTo) / 7)

skulle vist gøre tricket.
Avatar billede mini-me Nybegynder
15. maj 2008 - 11:41 #4
17 dage, giver 2 uger.
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2008 - 11:48 #5
tmpWeekStr=dateDiff("d",strFrom,strTo)/7
if tmpWeekStr>fix(tmpWeekStr) then tmpWeekStr=fix(tmpWeekStr)+1