Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 07:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redigering af database

Hvordan laver man nemmest et script, så man kan redigerer i sin database online? Altså udskrive et tekst felt og ændre i den og gemme det igen?
Avatar billede n-data Nybegynder
14. maj 2008 - 08:34 #1
Hej Fix666 hvad vil du kunde styre da der findes script hvor du kan online rette i din database
Avatar billede n-data Nybegynder
14. maj 2008 - 08:34 #2
Samt hvad database type taler vi om ?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 08:37 #3
Hej.
Ja okay, den var nok lidt kort for hovedet. :-)
Jeg har et script program hvor jeg kan rette i min database, jeg skal bruge noget hvor jeg kan udtrække noget bestemt som en "moderator" skal kunne rette i, så han ikke har adgang til hele databasen. Kun det jeg udtrækker. :-)
Det er access database.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 08:38 #4
Jeg er ved at rode med noget og tror næsten jeg har en løsnng, så du behøver ikke ligge hovedet i blød før jeg lige vender tilbage.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 08:55 #5
Jeg har følgende, men den opdaterer ikke...
Hvad kan der lige været galt her?

først min r.asp

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Redigering af klip</TITLE>

</HEAD>
<BODY>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="500px">
<tr>
    <td><b>Vælg hvilket felt du ønsker at rette</b></td>
</tr>
<tr>
    <td height="5px"></td>
</tr>
<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM seneste"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/data/database.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

if not rs.eof then
do while not rs.eof
%>
<tr>
    <td><a href="rediger.asp?id=<%= rs("ID") %>"><%= rs("overskrift") %></A></td>
</tr>
<%
rs.movenext
loop
end if
%>
</table>
</BODY>
</HTML>
<%
rs.Close
Set rs = Nothing
%>

Og så min rediger.asp

<% if request.querystring("mode") = "opdater" then

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/data/database.mdb")

strSQL = "update seneste set beskrivelse='" & replace(request.form("nyindhold"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id")
response.write(strSQL)

response.redirect("rediger.asp?mode=ok")
%>
<% elseif request.querystring("mode") = "ok" then %>

Emnet er opdateret.<br><br>

<a href="index.asp">Tilbage</a>

<% else %>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Redigering af mail</TITLE>

</HEAD>
<BODY>
<form action="rediger.asp?mode=opdater" method="post">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="500px">
<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM seneste where id = " & request.querystring("id")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/data/database.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

%>
<tr>
    <td><%= rs("overskrift") %></td>
</tr>
<tr>
    <td><input type="hidden" name="id" value="<%= rs("id") %>"><textarea cols="40" rows="10" name="nyindhold"><%= rs("beskrivelse") %></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td><input type="submit" value="gem"></td>
</tr>
<tr>
    <td><br><br><a href="r.asp">Tilbage</a></td>
</tr>
</table>
</form>
</BODY>
</HTML>
<%
End If

rs.Close
Set rs = Nothing
%>
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 08:58 #6
Den kommer med følgende fejl:

Emnet er opdateret.

Tilbage
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'rs'

/u/rediger.asp, line 55

Den har ikke opdateret i databasen. Det sidste burde jo ikke sige noget?
Det er vel bare fordi jeg ikke har afsluttet rigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 09:07 #7
Hmmm... jeg tror ikke den laver request.querystring("mode") koden...
Det er vist der det går galt?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 09:15 #8
Jeg har selv fundet fejlen.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 12:47 #9
svar