Avatar billede lamer Nybegynder
08. maj 2008 - 15:01 Der er 10 kommentarer

Kan ikke komme på internettet

Har fået ny router (Trendnet TEW-633GR).
Fra min laptop kan jeg godt nå routeren og testprogrammet i routeren kan ping'e eksterne adresse (dr.dk). Men fra min laptop kan jeg ikke pinge eksterne adresser? (hverken på ip nummer eller domain navn). Der er fin forbindelse til andre maskiner på netværket.
De øvrige maskiner har ingen problemer? Hvis jeg skrifter til trådlåst (i stedet for kabel) virker det også. Hvis jeg starter en virtuel maskine op (har VMWare på min laptop) så kan den virtuelle maskine godt når nettet (men hostmaskinen / min laptop kan ikke?)
Hvad kan der være galt? hvordan kan jeg fejlsøge? er der nogle log filer el. lign?
kører p.t. XP - har forsøgt at installere Vista SP1 - men her er samme problem?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 15:28 #1
jeg mener ikke dr.dk svarer på en ping?
Avatar billede darrich Novice
08. maj 2008 - 15:34 #2
nej, dr.dk svarer ikke på ping. Slået fra i deres router, så den kan ikke bruges til din test.

Prøv eksperten.dk
i stedet
Avatar billede lamer Nybegynder
08. maj 2008 - 15:38 #3
Samme problem - ingen svar. Virker dog stadig fint fra min virtuelle pc (også XP under VMWare)
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 15:38 #4
Vil skyde på du lige skal have styr på dine IE6/7 "forbindelses" indstillinger.

Ring aldrig til en forbindelse.
Avanceret : De skal automatisk registrere, og ikke benytte nogen proxy.

Vh.
Avatar billede lamer Nybegynder
08. maj 2008 - 15:49 #5
Har slået 'Automatically detect settings' til det ændre ikke noget. 'Never dial ' var slået til i forvejen
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. maj 2008 - 16:32 #6
Kan du nå din mailkonto, ikke webmail ?
Avatar billede lamer Nybegynder
08. maj 2008 - 17:19 #7
Nej - jeg kan ikke komme ud af huset fra min laptop - eller ikke til min mail konto.
- Alle interne kan jeg godt nå (filserver, printer, router).
- De 2 andre pc'ere kan sagtes komme på nettet
- hvis jeg dropper kablet og benytter wireless kan jeg også komme på nettet fra min laptop.
Avatar billede darrich Novice
09. maj 2008 - 09:11 #8
Når det virker med wireless, så må det være din konfiguration af netværksforbindelse til den kablede forbindelse, der er problemet.
1. Er den sat op som dhcp klient?

2.kør: command
ipconfig /all
check ip adresse, subnetmask og default gateway
Avatar billede lamer Nybegynder
10. maj 2008 - 00:00 #9
ja, alt er sat på auto (DHCP) og den får korrekt IP, Gateway, subnet, DNS m.v.
Hvis jeg laver en tracert, så når den aldrig længere end til min router????
Avatar billede darrich Novice
10. maj 2008 - 18:19 #10
hmm....har du sat noget begrænsning på mac adresser i routeren?
Prøv egentlig at flytte kablet til den bærbare i switchen til en anden port. Det kunne jo være en dårlig port.