Avatar billede swing Nybegynder
08. maj 2008 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i beregning

Hej Eksperter.

Jeg har en lille indkøbskurv som laver fejl i beregningen.

Fejlen består i at den regner i alt prisen forkert ud, den ganger med 100 i stedet for at beregne hvor mange varer der er valgt og regne prisen ud.

Jeg håber at dette giver mening, ellers kan det ses på http://bingo.pokertosset.dk/default.asp?action=add&item=1&count=1
Avatar billede swing Nybegynder
08. maj 2008 - 14:55 #1
Her er koden:

<%
Sub AddItemToCart(iItemID, iItemCount)
    If dictCart.Exists(iItemID) Then
        dictCart(iItemID) = dictCart(iItemID) + iItemCount
    Else
        dictCart.Add iItemID, iItemCount
    End If
End Sub

Sub RemoveItemFromCart(iItemID, iItemCount)
    If dictCart.Exists(iItemID) Then
        If dictCart(iItemID) <= iItemCount Then
            dictCart.Remove iItemID
        Else
            dictCart(iItemID) = dictCart(iItemID) - iItemCount
        End If
    Else
        Response.Write "Der er ingen varer i din indkøbskurv.<BR><BR>" & vbCrLf
    End If
End Sub

Sub ShowItemsInCart()
Dim Key
Dim aParameters ' as Variant (Array)
Dim sTotal, sShipping

%>
      <div id="SourceCode">
        <table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="600">
          <tr align="center">
            <td width="48" align="left">&nbsp;Vare</td>
            <td width="153" align="left">Beskrivelse</td>
            <td width="36" align="left">&nbsp;Antal</td>
            <td width="185" align="left">&nbsp;Ændre antal varer</td>
            <td width="58" align="left">&nbsp;Pris</td>
            <td width="96" align="left">&nbsp;&nbsp;I alt</td>
          </tr>
<%
    sTotal = 0
    For Each Key in dictCart
        aParameters = GetItemParameters(Key)
%>
          <tr>
            <td align="left" width="48">&nbsp;<%= Key %></td>
            <td align="left" width="153"><%= aParameters(1) %><br>
        </td>
            <td align="left" width="36">&nbsp;<%= dictCart(Key) %></td>
            <td align="left" width="185">&nbsp;<a href="default.asp?action=del&amp;item=<%= Key %>&amp;count=1">Fjern
              1</a>&nbsp;<a href="default.asp?action=del&amp;item=<%= Key %>&amp;count=<%= dictCart(Key) %>">Fjern
              alle</a><br>
              &nbsp;<a href="default.asp?action=add&amp;item=<%= Key %>&amp;count=1">Tilføj
              1</a>
        </td>
            <td align="left" width="58">&nbsp;Kr.<%= aParameters(2) %></td>
            <td align="left" width="96">&nbsp;&nbsp;Kr.<%= dictCart(Key) * aParameters(2) %></td>
          </tr>
<%
        sTotal = sTotal + (dictCart(Key) * aParameters(2))
    Next

    'Beregn fragt
    If sTotal <> 0 Then
        sShipping = 65
    Else
        sShipping = 0
    End If
    sTotal = sTotal + sShipping
%>
          <tr>
            <td colspan="5" align="Right"><b>Forsendelse:</b></td>
            <td align="left" width="96">&nbsp;&nbsp;Kr.<%= sShipping %></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan="5" align="Right"><b>I alt:</b></td>
            <td align="left" width="96">&nbsp;&nbsp;Kr.<%= sTotal %></td>
          </tr>
        </table>
      </div>
<%
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 15:31 #2
Du ganger jo med aParameters(2) - hvad er det?
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 15:36 #3
Nvm. :)
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 15:37 #4
Kan du ikke lige udskrive:

TypeName(dictCart(Key)) og TypeName(aParameters(2)) inde i løkken?
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 15:38 #5
Du kan også bare prøve at rette:
<%= dictCart(Key) * aParameters(2) %>
til:
<%= CInt(dictCart(Key)) * CInt(aParameters(2)) %>
Avatar billede swing Nybegynder
08. maj 2008 - 15:55 #6
Det hjalp gevaldigt, nu mangler jeg bare at formatering er i orden, hvis jeg tilføjer en vare som koster Kr. 37,75 så står det rigtigt i pris, men i pris i alt skriver den Kr. 3775
Avatar billede swing Nybegynder
08. maj 2008 - 17:34 #7
nå jeg fandt ud af det med formatnumber :-)

Post venligst et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 18:37 #8
;) Her er et svar!
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 19:14 #9
Tak for point!