Avatar billede jebzki Nybegynder
08. maj 2008 - 13:06 Der er 5 kommentarer

UpdatePanel links

Hej, jeg har lavet et update-panel på mit website. Et sted hvor jeg gerne vil placerer indeholdet.

Men hvordan benytter jeg så <a href="#"> links til at opdatere mit updatepanel?
<a href="opdater_indeholdet_i_updatepanel1">forside 1 </a>
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 13:33 #1
Det kan gøres easy sådan her:

Opret et hiddenfield i dit asp:updatepanel, med id="UpdateHiddenField"

<a href="java script:UpdatePanel('<%= UpdateHiddenField.ClientID %>')">opdater</a>

    <script type="text/javascript">
        function UpdatePanel(hiddenFieldID) {
            var hiddenField = document.getElementById(hiddenFieldID);
            if (hiddenField) {
                hiddenField.value = (new Date()).getTime();
                __doPostBack(hiddenFieldID,'');
            }
    </script>

Vh.
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. maj 2008 - 14:23 #2
__doPostBack funktionen hvad gør den? (hiddenFieldID, '') hiddenfieldid må jo være client-id, men hvad er det bagved?
__doPostBack(hiddenFieldID,''); < mellem ' og ', hvad bruges det til?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 14:35 #3
Jeg opdaterer bare indholdet af en gemt server control, så sørger .net's ajax pro for resten, da det ligger i et asp:updatepanel..

__doPostBack er .net's js event handler.

Vh.
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. maj 2008 - 14:35 #4
Jeg ønsker at lave en slags iframe som henter sider osv.Så er det vel samme koncept jeg skal bruge?

Kan det ikke lade sig gøre, at den henter en "side" som f.eks er Side.aspx?Id=9303 i mit updatepanel? Eller hvordan fungerer det rent praktisk?

Tænker noget lign: http://artodesign.dk/Site/?s=2341

Hvis du klikker på menu-punkterne til venstre. Hvordan er det gjort?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 14:59 #5
Nå jeg læste det som om du bare ville tricker et update.

Du skal nok bare lige sætte dig lidt ind i det:
http://www.asp.net/ajax/documentation/live/overview/UpdatePanelOverview.aspx

/J