Avatar billede the_raze Nybegynder
07. maj 2008 - 23:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Globalt tjek af querystring

Hejsa,

Jeg har et et website bygget op, hvor den anvender en master-page.

På de fleste af siderne, har jeg i mine code-behind filer smidt et tjek ind, for om Request.QueryString["elementId"] er sat, og hvis dette er tilfældet, skal den gemme dette i en variabel for den pågældende side (og loade noget data baseret på dette). Hvis ikke det er sat, tjekkes der om User.IsInRole("BRUGER") - da der så ligger noget info i Profile.Case, som svarer til ElementId.

Hvis IKKE brugeren er "BRUGER", så bliver der vist en fejl-besked, med at ElementId ikke er sat.

Jeg ville så høre, om jeg virkelig skal inkludere den information i ALLE mine code-behind filer, eller om der er en måde at gøre det i f.eks master-page, sådan at jeg kan tilgå og hente ElementId ud, fra alle mine enkelte sider?

På forhånd tusind tak! :)
Avatar billede runesoft Nybegynder
10. maj 2008 - 11:59 #1
du skal ikke skrive det i alle dine codebehind filer. Enten kan du skrive koden i din master pages code behind, eller du kan lave en ny klasse der nedarver fra Page og skrive koden der. Alle dine sider skal så nedarve fra din nye klasse istedet for Page
Avatar billede the_raze Nybegynder
12. maj 2008 - 15:37 #2
Lyder nice! og fungerer som sådan ok :)

Har dog lige endnu et spørgsmål - hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at vise en fejlmeddelelse (dvs. der skal KUN stå en fejlmedd. i min MainContentPlaceholder), i tilfældet hvor "elementId" = 0 ?

Det skal helst være en fejl under samme URL som fejlen opstod
Avatar billede runesoft Nybegynder
15. maj 2008 - 22:30 #3
ja det kommer jo lidt an på hvordan du har lavet det. Du kan lave en property på din base klasse eller master page og så kan du jo spørge på den og skrive fejlen ud hvis den har en bestemt værdi. Det er svært at blive konkret da jeg ikke ved hvordan du har lavet det, men du kan både tilgå din masterpage objekt fra din side og tilgå din side fra din masterpage, så du kan sagtens få det ud der hvor du har brug for det.
Avatar billede the_raze Nybegynder
16. maj 2008 - 12:50 #4
Har oprettet spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/831460